Stöd Ukraina

Sarakarolinas blogg

Onsdag 7 April 2010 - Auckland

Mycket sen sist

Oj langesen jag skrev har, sa har kommer en lang uppdatering!

For tva veckor sedan blev det Waiheke Island. Vadret var underbart, bast pa fera veckor, 25 grader och sol! Tog farjan pa morgonen (blev inte sa tidigt som vi hade tankt for jag orkade inte ga upp...) Kom det vid 12 och borjade leta efter en skoter att hyra. Men fanns inga 2-sitsar kvar (och jag vagrade kora sjalv) sa det fick bli bil istallet. Sa for forsta gangen i mitt liv korde jag i vanstertrafik! Underbar dag med mycket strand och wineyards (kommer inte pa namnet pa svenska). Jag hade gjort matsack (stolt) sa det blev god baguette till lunch. Missade farjan hem och fick vanta tva timmar pa nasta, sa det blev en lang dag.

Och sa var det pask forra helgen. Langhelg, ledig fredag och mandag. Pa torsdag kvallen var det min tur att laga "svensk middag". Det blev kottbullar, potatis, brunsas och morotter. Mycket gott! Efterat hade vi hemmafest i lagenheten, min sista kvall med frankrike! Nasta dag akte de namligen till sydon och ar borta tils jag aker. Nasta dag var allting stangt! Hade inte riktigt raknat med detta och kylen var tom... Fick bli jordnotssmortoast tll lunch och sedan gick vi ut och at pa kvallen. Fin restaurang nere i hamnen dar jag at currykyckling med ris. Det blev en lugn kvall, kollade pa "Slakten ar varst 2".
Paskafton: Fick paskagg pa morgonen! Eftermiddagen agnades pa en pub nere i hamnen. Hem och laga spaghetti och kottfarssas och sedan ut pa kvallen. Nu bor vi nara en gata som heter K'road, kand for att ha manga transfestit- och bogklubbar, dit gick vi. Chockade insag vi att alla barer stangde kl 12! Men hitta en klubb som hade "specialtillstand" att vara oppen till kl 3.
Paskdagen: Sov lange, lag kvar i sangen lange. I england firas paskafton pa paskdagen, sa idag skulle det letas agg. Istallet for att fa ett stort agg sa letar de efter tio sma. Sa jag fick leta paskagg i lagneheten! Seg men mycket skon dag. Gick inte utanfor lagenheten forran pa kvallen da vi gick och kopte hamtmat.

Har jobbat idag och sedan varit i affaren. Jag ska laga god middag idag. Ska forsoka mig pa kyckling i sas med ris, glass till efterratt. Min sista helg har i Nya Zeeland planeras for fullt. Imorgon ska jag traffa nagra kompisar fran Sverige, de jag var med i Tauranga.

Nu blir det gymmet! Ha det ra i varvadret! Kramar
Dela med andra:    

Kommentarer
Evaolars säger:
Hej Karolina. Nu är du ju inne på sista veckan i NZ. Tiden har faktiskt gått fortare än vad vi först trodde. Om en vecka ser vi dej här och det skall bli jätteroligt. Solen skiner och det är underbart väder här hemma. Båten är på gång till havet igen! Du får en härlig tid här hemma också. Välkommen hem! önskar Eva o Lars
Postat 2010-04-10 09:41  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Mycket sen sist
13 år sedan
Glada miner
14 år sedan
Lyckad helg
14 år sedan
Lon!
14 år sedan
Kottbullar!
14 år sedan