Stöd Ukraina

Sarakarolinas blogg

Fredag 12 Mars 2010 - Auckland

Kottbullar!

Idag har det blivit kottbullar till middag! Har langtat efter det lange nu och det brukar altid vara slut i affaren nar jag ska kopa det, men idag fanns det! Sa det blev kottbullar, sallad och vitloksbrod, bra fredagsmat. Var tankt att det skulle vara kokt potatis och brunsas, men sasen glomdes i affaren...

Flyttade in i lagenheten forra fredagen! Trivs jattebra, trevliga rumskompisar och jattefint! Delar den med en engelsman, en fransman och en frank tjej. Det ar en hotellagenhet, helt nybyggd. Har aven provat pa gymmet, lite segt i borjan, men ska bli skont att borja trana igen! Har ju inte blivit for mycket av det direkt, mycket beroende pa min hosta som inte vill forsvinna... Gick tillbaka till doktorn idag igen for att det blivit varre nu igen. Hon skrev ut en annan slags antibiotika som ar starkare. Fick aven en ny astmaspray, aven den ska vara starkare. Sa nu hoppas jag pa att den forsvinner!

Jobbet gar bra. Har tva olika jobb, serverar och packar fruktbollar. Soker aven ett eventjobb sa jag kan jobba lite pa helgerna. Har en kompis fran Peru som jobbar dar, sa hon ska forsoka hjalpa mig och prata med sin chef.

Nu ar kl snart halv 4, borde ga och lagga mig. Imorgon blir det antagligen nya Alice i underlandet pa bio! Har hort att den ska vara bra. Ar daligt vader har nu, ska regna hela helgen. Ar antagligen bara tva veckor kvar av sommaren, sen blir det host har! Men jag ar lite trott pa fint vader, langtar efter att fa kura ihop i soffan i mysklader! Kanske inte later sa lockande for er som gjort det ett tag nu ;)

Laggdags! Ha det bra allihopa!
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Mycket sen sist
14 år sedan
Glada miner
14 år sedan
Lyckad helg
14 år sedan
Lon!
14 år sedan
Kottbullar!
14 år sedan