Stöd Ukraina

Sarakarolinas blogg

Måndag 22 Februari 2010 - Auckland

Allt andrat!

Oj vad fort planer kan andras! Hade i torsdags bestamt mig for att jag skulle borja plocka applen i sondags. Pa kvallen far jag ett sms av en kompis dar han skriver att han kan fixa ett jobb till mig pa en bar. Jag knallar dit och helt plotsligt star jag ute pa gatan och delar ut flygblad! Dagen efter har jag "traning" for ett deltidscafejobb. Sa jag gor det tva timmar och blir nastan garanterad jobbet! Klockan 17 gar jag till baren och star ute pa gatan och delar ut flygblad och fryser till kl 1 pa natten... Hade ganska kul, ar mycket folk ute pa en fredagnatt! Men kande att det inte var nagot for mig, de berattade aven att jag maste gora 3 traningsdagar innan jag far betalt. I lordags fick jag ett mail fran Jeremy pa cafet att jag fatt jobbet! Han fragade aven om jag var intresserad av att jobba dar heltid. Firade med att dricka cider pa en pub nere i hamnen, stralande sol och en underbar dag!

Var meningen att jag skulle jobbat igar, men jag bestamde mig for att sluta det jobbet. Satsar pa att fa heltidscafejobb istallet. Trodde att jag borjade pa cafet idag, sa jag gick dit och bytte om men efter en kvart ville chefen prata med mig. Han fragade om jag var intresserad av heltidsjobbet och om jag kunde komma och gora en traningsdag pa onsdag, jippieeee! Sa jag gick hem igen!

Gick till doktorn med min hosta. Hon tyckte inte det lat helt okej, sa nu ater jag massa tabletter och anvander nan astmaspray. Sa nu ska jag bli frisk! Kan ju inte sta och hosta om jag ska jobba i ett cafe ;)

Har precis kommit hem fran stranden, underbart vader! Har aven borjat laga riktig mat nu. Igar blev det pasta carbonara och idag potatismos & korv.

Nu ska jag kila tillbaka till mitt kara hostel och titta film i sangen! Skrackfilm igar kvall, hade lite svart att somna efter det, sa ikvall blir det tidigt i sang! Imorgon ska vi fixa bilen, Kevin som den nu mera kallas. Sedan behover man inte tanka pa bussar mer, bara aka ivag nar man vill! (Kanske inte har namnt det, men min kompis fick en bil utav Kevin nar han akte hem. Snall kille det dar!)

Hort att man inte kan se ut genom mitt fonster langre pa grund av all sno, saknar det inte!!
Kram till er alla!!
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Mycket sen sist
14 år sedan
Glada miner
14 år sedan
Lyckad helg
14 år sedan
Lon!
14 år sedan
Kottbullar!
14 år sedan