Stöd Ukraina

Travelfuns blogg

Fredag 13 Januari 2012 - Thailand

Tillbaka i Thailand och solsting

Otroligt härligt att vara i Thailand igen :-) även om vi först var sugna på något nytt,
Typ indien eller Sri lanka, så är Thailand alltid ett underbart land att återkomma till.
Inget visum behövs och det är billigt, soligt och perfekt när man vill lämna vardagen för sol, träning och god mat.

Vi landade i Bangkok och körde den vanliga " khao san road, massage, god mat" samt kollade in utsikten från en av bangkoks härliga sky barer. Därefter blev det snabbtåget tillbaka till flygplatsen, super enkelt och smidigt. Kostar endast 45 bath för den turen som tar 30 min och 90 bath för den som går på 17 min.

Vidare med flyg till Phuket.
En underbar dag i solen och lite massage.

Vaknade i dag och gick och åt frukost,
Blev helt plötsligt yr, det svartnade och jag svimmade. Sedan svimmade jag nästan igen..
Underbart att vara i Thailand när något sådant händer.
Fick direkt skjuts till sjukhuset, blev placerad i rullstol. Kort väntetid tills läkaren gjorde alla möjliga prover mm,
Och förklarar att det är solsting i kombination med trötthet (utmattad).
Får medicin och allt som allt går det på ca 600 bath (som sedan går på försäkringen så klart).

Får ta det lite lugnt...
Har ju varit både här och på andra varma platser och aldrig råkat ut för liknande.
Och jag drack mycket vatten, resorb och ingen alkohol. Antar att det händer alla någon gång.

På söndag blir det snorkling utflykt och på onsdag är vi bokade till similian öarna :-)
Det är ju de vi missat här som gav oss en anledning att åka tillbaka :-)
Dela med andra:    

Kommentarer
Sierra säger:
Enjoy!
Postat 2012-01-13 16:06  Anmäl
Rolf_52 säger:
har samma erfarenhet av Thailändsk sjukvård...inte av solsting men av hur snabbt och smidigt och proffsigt man blir omhändertagen till förhållandevis ingen kostnad alls...sån skillnad mot den tungfotade svenska sjukvården...men be careful out there in the sun!
Postat 2012-01-13 10:34  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet