Stöd Ukraina

Fiasofias blogg

Måndag 9 September 2013 - Xi'an

The shit hit the fan

Haaa. Mandag morgon. Med totalt kaos. Forra veckan hade dom tv-team och journalister pa plats pa mitt jobb, for att gora lite PR for stallet och fa in mera pengar och gavor. Sa idag hade vi nytt kylskap, x antal nya t-skjortor OCH 3 nya barn. PR:n funkade men pa lite ovantat satt kanske.

Forutom nya barn som inte kan rutinerna var en ordinarie person var borta och istallet kom 3 nya kinesiska volontarer. Tva sota studeranden, en av dem vill bli kallad King Tom... jag kallar honom bara Tom... han kanns inte som en Kung annu i alla fall ;) Den andra ar en 22 arig flicka, Vivian (det ar hennes engelska namn, deras kinesiska namn ar for mej stort omojliga att komma ihag...!). Vivian och jag har hand om en grupp med 6 barn, dom svaraste av dem.... Vivian undrade om jag ar lararen...njaaah... en som inte kan kommunicera pa kinesiska i sa fall :D Uuuuh, och tredje volontaren ar en medelalders dam, som gar omkring med en linjal. Jep, ni kan allt tanka er vad hon har linjalen till.... Tankte flera ganger under formiddagen nappa linjalen av henne o ge henne runt oronen. Kanske jag sku fa sparken da.... vad tycker ni? ;) Kanske fredagen till ara om hon annu ar dar da?

Laddade upp under lunchen med dubble shot mocca latte pa starbucks. Med vispgradde. Det hjalpte, for eftermiddagen var mycket lugnare igen. Dom kryper verkligen in under skinnet pa en, barnen och jag kramar pa dem sa mycket jag kan och man kan se hur dom riktigt vaxer av berom och varme. Om det bara fanns fler vuxna, assistenter, skulle gruppdynamiken vara helt annorlunda. Nu far dom uppmarksamhet nar dom gor nagot daligt och kanske all uppmarksamhet raknas i deras ogon.... Sa krama pa era barn lite extra dar hemma ocksa, man kan nog aldrig kramas for mycket!

Forutom jobbet idag har jag hunnit shoppa lite och jag tycker det ar sa roligt, for folk tar mej verkligen for en kines :) Jag vet att jag redan skrev det men jag tycker det ar sa konstigt :) Att jag kan tas for ryss, italienare, kroat och polack kan jag annu forsta men KINES?! Det ar verkligen forst nar dom tittar mej rakt in i ogonen som dom hajar till och inte alls vet vad dom ska saga :D hur roligt som helst!

Men, nu ar det kvallsmat. Mums mums :D hores!
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Allt har ett slut
10 år sedan
pollution sickness
10 år sedan
vagen till jobbet
10 år sedan
The shit hit the fan
10 år sedan
Frisk luft, krigare och latsas-kines
10 år sedan