Stöd Ukraina

Annans blogg

Söndag 30 Mars 2008 - Galapagos

SPANGELSKA

ar det sprak jag anvander mej av just nu, och det funkar ratt bra men kanske inte helt friktionsfritt... I gar var pa en tur och skulle kolla pa landskoldpaddor, var guide var ungefar lika bra pa engelska som jag ar pa spanska, jag fragade "is there any parrots here?", och han borjade med en lang utlaggning om "pirates", pirater alltsa.. Naja, vi fick se landskoldpaddorna som lag sloa och stora och skvalpade i sma polar ute i lovskogen, hannarna vagde ungefar 250 kilo sa det var stadiga bitar. Sen tog vi oss till en naturlig tunnel gjord efter att lava har runnit fram dar, for manga miljoner ar sen. Pa eftermiddan tog vi en kortare battur med snorkling som inte var sa lyckad pga grumligt vatten, men ratt var det var nar vi lag dar, sa stack en sjolejon upp huvudet och tittade nyfiket pa oss innan han simmade vidare. Vi fick ocksa se mangder av havsleguaner, de lag och solade pa de svarta lavastenarna, spottade lite saltvatten och tycktes gilla laget.
I dag klev vi upp i svinottan for att gora en langre tur till on Bartholome, en bit ut pa havet kom overraskning nr ett, tva revhajar svischar forbi foren, efter en kort stund sa kom ett magiskt ogonblick, ett gang med glada delfiner slar folje med baten, man far verkligen ett lyckorus av att se dem.
Sa stannade vi pa on, gick branta trappor uppfor en vulkantopp for att njuta av utsikten, dagen avslutades med snorkling, och nu var det betydligt battre, massor med stora regnbagsfargade fiskar, simmande pingviner, piggogda skoldpaddor och mera sjolejon forstas.
Nu ar jag ratt mor efter sol och bad sa jag avslutar har.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Citypeople
11 år sedan
Hal som en ål..
14 år sedan
Ingenting är heligt...
14 år sedan
Pest eller kolera
14 år sedan
Den blomstertid nu kommer...
14 år sedan