Stöd Ukraina

Memmies blogg

Fredag 14 September 2007

Snart New York!! Inte hemligt längre...

Ja, knappt två veckor kvar tills vi åker till New York. Oj, vad jag längtar. Och jag har ingen aning om hur jag ska hinna med allt jag vill göra på bara tre dygn... Det blir nog mest shoppa och äta! Jag har hittat lite kul restauranger som jag vill gå och äta på. Jag gå till något trevligt ställe och dricka drinkar också, har hittat ett som lär ha jättestora och goda margaritas :o) Och så vill jag gå på en jazzklubb, jag läste i Vagabond att det finns en klubb dit Woody Allen brukar komma och jamma. Det hade ju varit drömmen att få se honom där! Inte för att jag tycker om jazz utan för att han är så grym!

Jag har sett fram mot den här resan i flera år faktiskt. Det var nog för ungefär fyra-fem år sedan som jag kom på att när pappa fyller 65 år ska jag bjuda honom till New York. Så i julas bestämdes det att hela familjen ska åka tillsammans, det ska verkligen bli jättekul, det var ju inte igår man reste hela familjen tillsammans! Så det har varit ett väldigt hemlighetsmakeri hemma för att boka och planera resan utan att pappa misstänkte något!

Så äntligen för ett par veckor sedan fyllde pappa år och vi fick avslöja vad presenten var... det känns så skönt att kunna prata fritt om det utan att behöva tänka sig för hela tiden. Man har ju varit livrädd att försäga sig! Så imorgon blir det bruch på Egg & Milk för att få lite USA-känsla!

Kan ju tillägga att pappa blev väldigt nöjd med sin födelsedagspresent...!!!
Dela med andra:    

Kommentarer
Micke73 säger:
Man kan också gå till musikalen strax innan föreställningen börjar. Om sittplatserna är slutsålda kan man få köpa ståplats för 20 dollar. I alla fall kunde man det när vi var där för två år sedan.
Postat 2007-09-26 10:24  Anmäl
Familyb säger:
Halloj! Gud vad roligt!! Hett tips om ni har tid: gå till TKT´S bås på Times Sq. köa länge för biljetter till nån Brodwayshow....väl värt den långa kön, ni kan ju turas om att springa fram och se vad som finns att välja bland. Vi såg Skönheten&Odjuret från parkettplatser vi betalt 350:- st för, de som satt bredvid oss hade bokat ett år innan och betalt 800:-......åååhhhh vad härligt med höst i New York!! Hälsnignar familyB
Postat 2007-09-15 12:39  Anmäl
Maddeck säger:
hej
vad härligt det låter! en liten tripp för att stilla suget inför nästa år!
vad avis jag blir. Men det är ju bara 6,5 månader kvar för mig..... det går ju fort;)
/madde
Postat 2007-09-14 19:25  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Restorkan är över!
13 år sedan
Ka-ching!
13 år sedan
This is how we kick it in Texas!
15 år sedan
Min nya passion
15 år sedan
Äntligen!
15 år sedan