Stöd Ukraina

Memmies blogg

Söndag 3 Oktober 2010 - Göteborg

Restorkan är över!

Ikväll har vi äntligen äntligen äntligen bokat en resa!! Det blev en chartervecka till.... hör och häpna nu.... Turkiet! Det var ju en högoddsare. Jag/vi har ju aldrig varit sugna på att åka dit och jag har till och med sagt att jag aldrig skulle vilja åka dit. Grejen är den att jag inte har en aning om varför. Förmodligen har väl någon berättat om en misslyckad resa dit en gång i tiden, jag vet inte. Nu ska det i alla fall bli jättekul att komma dit.

Fast ska jag vara helt ärlig har vi faktiskt inte valt resmål efter vilket land vi helst skulle besöka, utan efter vilken hotellanläggning som lockar mest. Vi har inga som helst planer på att lämna hotellet! Jo då, skämt åsido, nån liten utflykt till närliggande Side ska vi väl hinna med.

Hotellet heter Blue Village Seven Seas Side. Det har all inclusive, pooler med vattenrutschbanor, strand, Bamse, lekplats... ja hela köret. Är det familjesemester så är det. Vi slog även på stort (nåja...) och uppgraderade oss till ett rum med poolutsikt. Där ska mannen och jag sitta på kvällarna, dricka vin och smekas av de ljumma vindarna medan dottern sover. Sån är planen.

Om 7 månader åker vi!!
Dela med andra:    

Kommentarer
Nisse2ears säger:
Tänk vad lustigt - jag skulle ha kunnat skriva det inlägget själv (med undantag för familjebiten då - av naturliga skäl)! Jag har heller aldrig lockats av Turkiet - och jag vet inte varför...? Och nu sitter vi här och har Turkiet som alternativ - och vad mer (håll idig!) - det är med anledning av hotellanläggningen!! :D (inte samma som ni dock uatn Hilton Dalaman Worldwide Resort & spa)
Postat 2011-03-28 19:44  Anmäl
Maddeck säger:
Härligt!
När det väl är bokat kan man ju börja längta=)

Ibland är det ju precis en sån här resa man vill ha.....
Helt otroligt vilka hotell och poolområden som finns egentligen.
Vi hann ju inte ens bada i alla pooler nu, inte heller åt vi på alla restauranger som fanns, man vill ju inte stressa på semestern.... haha

bara att brja nedräkningen!
Postat 2010-10-03 19:50  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Restorkan är över!
13 år sedan
Ka-ching!
13 år sedan
This is how we kick it in Texas!
15 år sedan
Min nya passion
15 år sedan
Äntligen!
15 år sedan