Stöd Ukraina

Marilcjs blogg

Torsdag 3 November 2011 - Höganäs

Snart bär det av igen!

Kan ju inte påstå att jag är en vän av sommar/vintertid, den här första veckan efter att man ställer tillbaka klockan är man totalt slut vid 21-tiden och klarvaken kl 5, så här sitter jag nu och har så gjort i 2 timmar och surfat runt och funderat på vad man ska hitta på denna stundande semester!

För er som brukar titta in och se vad vi har för oss behöver jag väl inte ens nämna vart vi ska, men om nån ny dykt upp så är det Thailand som gäller runt en månad var vinter och de senaste åren har det blivit just över jul och nyår för att slippa ifrån julstöket!
Tråkigt tycker vissa men kanon tycker vi, har man som vi barn från varsitt förhållande och gamla jultraditioner som är lite värre att sammanföra så har det varit en bra lösning att ge sig iväg, barnen klagar inte för de kan fira jul med sina andra föräldrar och vet att när vi kommer hem blir det massa roliga presenter istället, våra egna föräldrar kan inget säga heller för vi väljer att fira själva o inte med "den andres familj"!

Denna resan skulle bli vår första på tu man hand var tanken men det tog inte lång tid från den saken bara var att glömma och istället stod det klart att en god vän m barn och ett barnbarn följer med och någon månad senare så bestämde sig ytterligare några goda vänner för att ansluta 2 veckor, så nu blir vi ett glatt gäng på 9 personer som anländer till Bangkok 14 resp 15 dec!

Ett dygns shopping står på schemat för BKK och eftersom det är första gången för 3 i sällskapet blir det väl som alla andra år MBK & Chatuchak som står på programmet men har hittat lite andra marknader i närheten av var vi bor i Bangkok och det kan ju vara bra med alternativ ifall Chatuchak inte är "fit for fight" igen efter översvämningarna.

När vi kommer ner till Amphoe Cha-Am så väntar det vanliga svensk gänget som vi ser där var år och nästan aldrig här hemma...rätt skrämmande med tanke på att vi alla bor med bara några mils avstånd!
Sportbaren är redan inbokad en av de första kvällarna, några fotbollstokar som ska se sina favoritlag!
En avstickare ner till KohTao på tu man hand är tanken några dagar men vi får väl se hur det går med det, dyker ju upp lite besökare som till vardags bor i annan del av Thailand + BikerTeam Sweden fortfarande befinner sig i Hua Hin innan de drar till nästa resa i Australien, så man ska nog inte planera in för mycket!

Är lite inne på att övertala de andra att vi ska avsluta semestern med ytterligare minst 1 natt i BKK och ut för att se lite, har lite ställen jag vill besöka och vet att vissa andra i sällskapet oxå har lite önskemål!

Nej jag får väl surfa runder lite till och se vad jag kan hitta för kul!
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet