Stöd Ukraina

Elisaws blogg

Torsdag 7 Maj 2009 - San Andrés
Resealbum: Colombia 2009

San Andés

Tjoho!

Nu är vi i Karibien och det är f*** awsome! Precis som man tror, vattnet är en dröm och det ända vi gör ar att slappa på vi mer eller mindre privata strand eftersom det är så få gäster på hotellet. Hotellet i sig är jätte mysigt och bra standard, med TV (första gången sedan vi kom hit kan vi se på engelsk TV hur mycket vi vill) och efter fem veckor i 90 sängar glassar vi nu i 1.20. Med andra ord finns det inget att klaga på.
Igår var jag och dök och också det var toppen. Eftersom det är lågsäsong var det bara instruktören och jag vilket innebar att vi inte behövde vänta på någon och kunde göra allt i mitt tempo. Väl i vattnet såg vi lite fiskar, en sådan där som är med i lilla sjöjungfrun (Ursulas husdjur) som jag inte kommer på vad dom heter, och olika sorters rockor. Korallerna var inte som i Australien men fina ändå…
Har jag inte sagt det förut så säger jag det nu, maten. MATEN är gudomlig! Deras fisk smakar som om den kommer direkt från havet, kokosriset är utsökt och dom stekta bananerna skapar beroende!
I sort sett gör vi ingenting, förutom att vi tagit en sväng in till San Andrés town för att spana in affärerna eftersom ön är en taxfree zon.

Imorgon beger vi oss till Cali, spännande, spännande. Där är planen att ha så roligt som möjligt såhär i slutet. Det jag känner till av vårt program är att vi ska ut och äta, dansa och rida sedan får vi se. Kul ska det bli i alla fall!
Det var allt för idag, Hoppas alla hade en bra valborg och första maj!
Kramar // Elisa
Ps. jag måste ju skryta lite och säga att jag faktiskt kan göra mig förstådd och förstå ganska mycket nu om folk pratar långsamt! :) Ds.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet