Stöd Ukraina

Leroslovers blogg

Fredag 8 Oktober 2010 - Göteborg

Rom eller Islay, Rom eller Islay det är frågan?????

Vi planerar att sticka iväg över Kristi Himmelsfärdshelgen nästa år. Den är ju dessutom förlängd med 1 dag p g a att den ligger sent, i början juni, så måndagen efter helgen är 6/6 och då är vi ju lediga också!

Redan för ca 1 år sedan när vi planerade Prag för årets helg, pratade vi om Rom nästa år. Men... en outsider har seglat upp. På vår lista finns ju också ön Islay i Skottland med dess whiskydestillerier som tillverkar härligt rökig whisky.

Och där står vi nu, borde boka snart innan priserna går upp. V g Rom är det sorgligt att City Airlines lägger ner sin direktlinje dit. Bl a p g a att Ryanair börjar köra till Rom. Men deras flight hem går före kl 7 på morgonen (åtminstone fram till mars, dom har inte uppdaterat senare ännu) och det vägrar jag bara. Rent alltmänt försöker jag bojkotta Ryanair. Det kommer säkert inte att funka helt och hållet, om tider och priser är rätt så....

I Islay fallet blir det en lite byten och så men det går att flyga hela vägen, rutten: Göteborg - London Heathrow - Glasgow - Islay. Prislapp för 2 pers just nu ca 6.000. Sedan kommer boende på det.
Visst kan man välja Ryanair till Edinburgh och hyrbil. Men igen... tiderna.... Jag föredrar absolut att flyga hela vägen för att få ut så mycket som möjligt av Islay.

Förhoppningsvis blir ett beslut fattat nu i helgen så att vi kan boka. Jag hör av mig igen då!

Tills nästa gång...Ha dé!
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet