Stöd Ukraina

Firepipers blogg

Torsdag 7 Juni 2007

Resa etapp 3, Nancy

Såja, då var man framme då. Lämnade hemmets lugna vrå vid 7-tiden i morse för att ge mig av på den "långa" färden hit till främmande land. Tog tåg till Arlanda, sedan buss från Charle de Gaulle till tåget vidare mot Nancy. Min tidsplanering med 3 timmar i Paris var vettig visade det sig, 2 timmar hade inte räckt.

Begick det klassiska misstaget att gå på McDonalds! Var nog den sämsta hamburgaren på något år jag fick... Jag måste nog börja resa med mer äventyrliga människor som kan sparka mig in i andra snabbmatsställen istället.

Väl framme i Nancy blev jag mottagen av Celine, min ängel för tillfället. Jag får låna hennes brors studentrum så länge och hon har sett till att allting jag kan behöva för att överleva till morgondagen finns här. I övrigt har vi inte rett ut så många saker, hon har tenta imorgon och jag låter henne vara ifred med den. Själv ska jag nog se till att skaffa mig ett franskt simkort imorgon så att jag kan börja kommunicera som en fransman åtminstone. Idag har det inte spelat någon roll för jag har ändå haft svårt att få ur mig några ord hur som helst.

Jag är ordentligt solbrännd i ansiktet, trots att jag inte varit i solen idag. Det känns lite olycksbådande, jag ska nog dra nytta av krämen som Laurène skickade med mig.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Prylar!
16 år sedan
Partaj i Sundsvall
16 år sedan
En kvinna från Paris
16 år sedan
En svensk kopp kaffe
16 år sedan
Äntligen skidor
16 år sedan