Stöd Ukraina

Cecilajjas blogg

Onsdag 4 Mars 2009 - Karlstad

Pneumatisk automation...

....hur kul låter det? Nä, just det - inte alls.... Sitter på Teknikcentret i Karlstad nu och drömmer mig bort. Ganska skönt att komma bort från vardagen därhemma och all snö för en stund och om sanningen ska fram så har jag faktiskt lärt mig en del idag. Tur är väl det när det är jobbet som står för räkningen :) Jag går och blir Produktionstekniker jag. Tyvärr är den enda solen som skiner här i Karlstad den tecknade gula, glada solen som de klistrar upp överallt.

Varför reser man inte runt mer i vårat avlånga land egentligen? Jag får sätta upp det på att-göra-listan: Se Sverige i sommar! Jag är riktigt sugen på västkusten faktiskt! Taxichauffören som körde oss till hotellet påstår att 80% av människorna han kör påstår att Karlstad ligger mitt i Sverige... är vi verkligen så lite insatta i vårt eget lands geografi...? Jag bor ungefär två tredjedelar upp i landet, men det är det få människor som tror när jag berättar att jag är från Västerbotten - borde inte det ligga längre upp frågar de mig :).
Dela med andra:    

Kommentarer
Fdp säger:
Nu vet jag inte hur du räknar. Sverige är knappt 160 mil. En tredjedel är drygt 50 mil och då hamnar man i södra Dalarna om man räknar söderifrån.Räknar man norrifrån stämmer din tredjedel bättre. Det är nyttigt att resa i Sverige. Man lär sig vårt eget lands geografi!
Postat 2009-03-04 22:35  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet