Stöd Ukraina

Elisaws blogg

Tisdag 14 April 2009 - Cartagena
Resealbum: Colombia 2009

Påsk på andra sidan jorden

Hej!
Nu är vi inne på vecka nummer två i Cartagena och det är "muy bien!"

Påsk helgen belv inte som vi hade tänkt men det var bra ändå. Jazmine blev nämligen sjuk från ingrnstans, så jag roade mig med att ligga på stranden har i Cartagena med en tjej från skolan, Leah. På lördagen åkte vi äremot ut till Playablanca som planerat men vi sov inte över. Det var jätte fint och jag har en riktigt fin bränna nu! (Jag vet att jag alltid är brun men ändå...)

Alltså har jag tillbringat hela påsk helgen på olika stränder eftersom man inte gör något särskillt här förutom att gå i kyrkan och hälsa på släktingar, ungefär som julen hemma. Maten var inte heller speciell under högtiden, det var samma som en vanlig dag. Fisk och ris, soppa med kex, kyckling, eller kött. På det hela taget har dom god mat här Förutom frukosten som i princip aldrig är god. Vi får ägg och kor, korv och kex och i dag var det korv och feta ost med bara frityrdeg till, inte riktigt i min smak! Ibörjan försokte vi dock äta det men nu går det inte längre så vi har köpt yoghurt och flingor.

I övrigt har vi det bra, vi gör väl inte jätte mycke mer än att vara i skolan umgås med folk och bada i en nyfunnen pool som ligger vägg i vägg med skolan i ett hostel. Vi funderar dock på att åka med en Chiva (traditionella Colombianska bussarna) och åka till en vulkan på torsdag som man kan bada ler bad i.

Jo jag måste ju erkänna att jag har tagit med en USB sladd som inte fungerar så jag kan inte ladda upp bilder. Klantigt värre, så jag ska fixa detta så kommer det bilder sedan. Håll ut!

Saludos// Elisa
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet