Stöd Ukraina

Brigittas blogg

Lördag 19 September 2009 - Lidingö

På tisdag ska vi planera!

På tisdag ska vi planera för vår Thailandsresa i januari. Vi väljer Ao Nang och Bangkok. Det är min yngsta dotter med pojkvän, min mellan dotter med pojkvän och jag. Kul att dom vill ha med sin mamma! Vi räknar med att göra utflykter från Ao Nang, där vi stannar i 10 dagar. Sedan blir det 3 nätter i Bangkok på mitt favorithotell - Asia. Det blir den 8:de gången jag ska bo där. Pojkvännerna har aldrig varit i Thailand, så vi får guida dem. Synd att vi inte kan stanna mer än 16 dagar, men.....
Först så åker jag på en bussresa till Cinque Terre i Italien, den går den 2/10. Blir en ny upplevelse för mig. Då jag numera är änka, så testar jag olika alternativ för resor, då man inte alltid kan få någon med sig. Charterresan till Kreta blev en super bra resa, så nu vet man att charter funkar bra även ensam.
Sedan i mitten av november blir det spa-weekend i Jurmala, Lettland med kollegan. Ska bli kul att testa något nytt spahotell och land.
I slutet av november har kollegan och jag bokat julbordsresa till Furuvik med julmarknad. Brukar vara en trevlig dag och Furuvik har vi inte testat förrut.
Så resorna framöver ser bra ut och fler lär det bli när jag går i pension den 1/5 2010.
Dela med andra:    

Kommentarer
Lillam säger:
Asia hotell...Bangkok...
Nu blir jag nostalgisk.
Där bodde vi några dygn för många, många år sen innan vi reste vidare till Phuket. Det var på den tiden då man åkte på grusvägar på ön:-)
Har varit i Thailand några gånger till och ska dit igen.
Surfar runt för fullt och jämför platser.
Å då blir det antagligen i januari-februari för oss.
Om livet och allt det där vill.

Res så mycket du kan!
Helt rätt inställning.
Kram
Postat 2009-09-21 21:57  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet