Stöd Ukraina

Sofiegrahnats blogg

Onsdag 19 November 2008 - Norrahammar

Om en stund så kommer Felix klass hit....

Och då är det jag som ska bjuda på fika. Bullmamma är vad jag är!
Jag har faktiskt fuskat o köpt bullar och chokladbollar på ett bageri....men det är ju givetvis inget som jag kommer tala om idag!
Vi ska ha hej då fika med 18 barn och några lärare, känns lite sorgligt för Felix skull.
Han ska nu slängas in i en ny skola nere i Thailand och vi bara förutsätter att det ska gå bra.
Nu i efterhand kan jag ha lite dåligt samvete för att vi gör såhär mot honom men jag tror ändå att han kommer hem med massor av nya vänner och kunskaper som man kanske inte hade fått om man stannat hemma här.
Det är ju faktiskt bara 3 månader...jag måste ju stilla mitt samvete med något :)!

Jag packade om igår kväll....och tog ut 2 toppar, ynkligt! Nu har jag bara en väska till som ska packas och det känns skönt.
Om 24 timmar har tåget lämnat stationen i Jönköping....förhoppningsvis och vi är på väg. Kommer kännas så konstigt att bara lämna allt här hemma.
Alla härliga grannar, alla Felix kompisar och alla andra vänner....för att inte tala om vårt hus. Vårt nyrenoverade fina kök...jag älskar mitt kök.

Men hey...3 månader bara springer ju iväg och vi är ju snart hemma igen!

Nu måste jag faktiskt fixa lite så jag får skriva lite mer i eftermiddag/kväll.

Sköt om Er så länge!

Kram
Dela med andra:    

Kommentarer
Mariehedin säger:
Hejsan!
Sitter på jobbet och arbetar med kursplaner, kan livet bli mer trist? Jag hoppas att flygresan gick bra. Simon är ledig idag och igår laddade han ner Skype så vi får se om det fungerar.
Idag har vi fint väder, äntligen lite sol....Fast inte lika varmt som somliga har.....
Måste jobba vidare....
Vi hörs!

Kramizar Marie
Postat 2008-11-21 10:52  Anmäl
Ulleb säger:
Hej! Ja vi är garanterat många som skulle vilja vara i era kläder nu! 3månader, fy attans vad skönt. Jag ångrar att vi inte gjorde det när barnen var mindre. Nu kan vi vara borta max 2 v o då längtar barnen hem de sista dagarna. Till sin skola, kompisar, fotboll, innebandy o allt annat... Passa på o njut! Ha en bra resa!! MVH Ulrika
Postat 2008-11-19 09:02  Anmäl
Lenaniclas säger:
Hej Sofie! Nu har jag registrerat mig så nu kan jag kommunicera med dig. Sa till Niclas i morse att jag skulle vilja vara i era kläder nu...jäkla va skönt att åka iväg och så länge. Hur gick det med uthyrningen, har ni bestämt er... Nu måste jag jobba men ha en trevlig bullfest och lycka till imorgon när äventyret startar. Hälsa alla... Många kramar från Lena
Postat 2008-11-19 08:41  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet