Stöd Ukraina

Sofiegrahnats blogg

Tisdag 18 November 2008 - Norrahammar

Okej, nu är det dags att strippa väskan

Jag visste det!
Jag är usel på att packa och jag vet om det!
Hur lär man sig att packa lätt??? Vilken skola????
Ingen har någonsin lärt mig att packa ner "bara" nödvändiga grejer, det är för mig en gåta hur man gör det!

Jag ska i alla fall nu plocka ur mina kläder - igen - o ta bort det jag återigen inte känner är nödvändigt.
Ett enda par högklackade skor kan man väl få ha med i alla fall, jag kan ha dem till många av mina klänningar som jag har packat ner (jag vet, man använder kanske inte så många klänningar på Lanta)
Jag har packat ner dem ifall och när jag ska resa till andra länder och ev kommer gå ut på någon fancy restaurang eller nattklubb....man vet ju aldrig?!
Å så tänker jag hela tiden när jag packar och därför blir det ju väldigt mkt packning. Tänk om och ifall att....osv.

Jag ska plocka ur minst 3 plagg nu när jag packar om, det lovar jag!

Å sen då.....
Vi har precis haft en läkare här hemma som vill hyra vårt hus...o han prutar ju gärnet. Jag vägrar o är ensvis och han likaså. Min man är nog lite snällare...för det är ju han som sköter snacket så det är lätt för mig att vara ensvis.

Nu har jag iaf bestämmt mig för att jag inte tänker gå ner en spänn....
Eller är jag dum då kanske? Jag är ju envis, det får jag höra ofta....men är man kanske lite dum när man låter huset stå tomt istället för att få in en del av vad huset kostar när vi är borta????

Snälla hjälp mig, kom med bra råd!

Det är ju också faktiskt så att vi om 36 timmar ska åka och det är ju lite småpyssel man måste ordna med om någon annan ska bo i huset när vi är borta.....

Hjälp, hjälp!
Dela med andra:    

Kommentarer
Jossan72 säger:
Gå på din magkänsla när det gäller husuthyrningen. Hur känns de som personer? Kommer de att ta väl hand om ert hus? Ni har ju bra kontakt med grannarna, så de kollar väl in de som ev. hyr eller?

IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIh..... nu är det bara några timmar kvar tills ni åker. Det känns spännande för mig också på något konstigt vis :)
Om vi inte hörs innan ni åker nu så hoppas jag att ni får en jättebra flygresa. Lova att krama båda barnen och din Marcus från mig & resten av min familj.

Och vet du.... det är bra att vara envis! Det är ju jag med som du kanske hört ;)

kraaaaaaaaaaam
Postat 2008-11-19 08:06  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet