Stöd Ukraina

Femtioplus blogg

Lördag 10 Januari 2009 - Skåne

NYA TAG

Sitter vid köksbordet med min laptop. Har fört över bilder från kameran till datorn = MÅNGA bilder som vanligt:)
Tänker på Nyårslöften... ger inga såna!!! Är som gjorda att bryta! MEN önskar att jag infriar några av mina önskningar/löften:
¤ att vara mera igång med motionerandet ( kanske går det att få bort några kilon även om jag inte känner mig alltför obekväm:)) Men är ju bra för människan överlag:) Utöver effekterna med bättre fysisk hälsa, så finns ju det att man ju mår bara så bra att komma ut. Ja motionera för mig, är mestadels mina promenader. MEN nu vill jag prova på styrketräning oxå. Gjort det förr, men...
¤ och så är det där med att verkligen göra det som finns runtom hörnet:) RESA! korta eller långa resor?! Alltid givande:)
¤ och så det där med fotoredigering = vill jag bara lära mig!!!
Så är det ju Familjen och släkt och vänner, som ju oxå är en viktig del av Livet:)

Slutar med att säga CARPE DIEM! Fånga dagen! Lev här och nu! Det finns så mycket att göra... behöver inte vara det stora och flotta.
Som någon på RG skrev finns det även det att dela med sig - om man kan hjälpa någon på något vis. Här får var och en följa sitt Hjärta! Men att se vaarann och bry sig, det är inte illa!

OJ:) blev visst många tankar - som jag delar med mig:) HA DET BRA:):):)
Dela med andra:    

Kommentarer
Mjorumm säger:
Du har så vänliga kommentarer som vanligt,tänk att knappen utan besvär i midjan.
Har faktiskt kommit i gång med lite längre promenader,törs inte skjuta upp dem
Att kunna vara någon till hjälp känns så skönt

Här finns många sköna härliga människor

Ta en stund av dagen och ge den till en vän
det du skulle göra hinner du väl sen

Kramisar till alla
Postat 2009-01-10 22:40  Anmäl
Satguru säger:
Härligt skrivet! Jag avlägger inte heller några nyårslöften, men både tränar och reser. :) OCH kommer lära mig bildredigering...:)

Carpe Diem är verkligen en fin uppmaning. Någon som läst The Power of Now? Anyway, kommer fortfarande ihåg första gången jag såg Döda Poeters Sällskap. En stor upplevelse.

Jag vill även understryka det fina med RG. Vi lyfter varandra! Härligt!

Allt det bästa till Er alla!
Postat 2009-01-10 22:24  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Uppta vara inne på Reseguiden 😊
7 år sedan
HEMMA
12 år sedan
ALCATRAZ
12 år sedan
CALIFORNIEN 2011
12 år sedan
MINNEN
13 år sedan