Stöd Ukraina

Perrs blogg

Söndag 29 Mars 2009

Ny tid - nya möjligheter

Hej alla trogna läsare... och nya läsare också förstås.

Nu är det sommartid och det blir ljusare, ljusare och längre dagar. Härligt! Det är kul det här med våren ( om den nu kommer någon gång). På min arbetsplats så har vi fika minst en gång om dagen med folk från olika arbetskategorier vid fikabordet. Det är rätt intressant att höra hur folk ser att det blivit vår. Ena skulle iväg till fågelsjön Hornborgarsjön för att titta på fåglar (det blev inställt nör snöovädret kom), ena har sett en av de speciella vårblommorna blomma ut och någon har hört en vårfågel. Jag känner att det är vår när gruset sopas bort från trottoaren.

För mig hände något underligt häromdagen. För mig påminner det stövellika landet Italien mig om varmare väder. I veckan var jag något sorts hockeyguide till en italienare. Vi drog iväg och såg SSK mot Rögle och italienaren hade förstås inte sett ishockey. Han sa att han hade gjort men tillslut kröp det fram att det bara var ngn gång för länge sedan ...och på tv.

Hur som helst skulle det här handla om varmare tider. Jag offrade mig faktiskt endel även om jag mest tyckte det var enbart roligt att komma och guida min vän från Medelhavet. Men pendla Stockholm/Södertälje och Karlstad kräver uppoffrande också (eller iaf är det tidskrävande). Hur som så var det givetvis värt det. Blev även bjudna till honom och hans strandhus. När vi ville får vi komma. Det ser jag fram emot att göra. Får se om man kan få ledigt ngt i sommar.

Klockan flyttas fram och en timme försvann inatt. Sommartiden är här och det blir varmare och varmare nu. Och förhoppningsvis blir det också en tripp till Italien i sommar. Vore riktigt gôtt! Allt tack vare att man uppoffrade sig något oc var en god guideoch värnade om gammla vänner. Det är ett tips. Underhåll vänskap med dina vänner i andra länder. Det kan ge utdelning och ge upphov till en resa.

Ville bara säga det.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet