Stöd Ukraina

Jofa22s blogg

Fredag 31 December 2010

Ny År i Santiago och Flyg mot Mendoza

Tänk att då var man här i Chile :) som jag hade längtat efter att få åka iväg på den här resan.

Resn gick som planerat och vi hamnade på ett fint hotell i Santiago, ut på stan för att försöka hitta något ätbart. Nå nu är min spanska lika med noll....kan beställa en öl/kaffe och presentera mig så det var
med spänd förväntan vi undrade vad vi hade beställt för mat. Det blev tydligen en omellet som var väldigt god.
Efter en dusch senare så blev det Ny Års middag på hotellet, alla restauranger var stängda pg av Ny År. Efter en god middag och vin bar det iväg ner mot stan...gisses har väl aldrigt trott att det skulle vara så mycket folk och så mycket fest .....millenium firandet år 2000 i stockholm ligger långt efter.
Champisen flödade vid tolvslaget och fyrverkerierna höll på minst i 20min. Själv är det nog första gången jag blivit helt ner duschad av champis. Hem vid ett skulle upp tidigt på morgonen.

1/2 2011

Nytt År nya möjligheter :)

Idag bar det iväg mot Argentina & Mendoza. Väl framme på flygplatsen mötte Alberto oss en guide från Inka Expedition. Vi kom till hotellet...slappade vid poolen,läste spända över att få börja vandringen mot Aconcagua.

Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet