Stöd Ukraina

Jofa22s blogg

Tisdag 25 Januari 2011 - Argentina

Hejdå Argentina och Chile

Efter ca 20 dagar i bergen var det helt underbart att få ta en dusch, man luktade ju så gott efteråt :)

Vi hade en avslutnings middag med öl,champis,vin. Dagen efter tog vi farväl av våra guider där jag lovade pinky att ta med mig lite jägermaister om jag skulle till Mendoza igen. Svensk snus ville de tydligen inte ha något mer....hm undrar varför :)

Nu valde vi den här gången att inte flyga utan vi tog buss från Argentina till Chile.
Vi hade sedan en stor fest i Santiago. Först intogs det en stor biff 1 kg....japp en kille fick ner 1 kg biff och efterätt,öl,vin mm Jag var rätt stolt över att ha fått i mig 300g :) Sedan ut på byn natten lång.

Dagen efter var det shopping på programet,sedan blev det midag på en gudomligt bra restaurang.
Grillad haj .....vattnas bara i munnen när jag tänker på det :)

Sedan fick man sån där ångest som man kan få när man inser att resan snart är slut och man ska hem till arbete mm. Så jag började redan att fantisera om nya resmål då kändes det lite bättre :)

Så det var ett underbart gäng jag åkte med, fina upplevelser. Jag ska absolut tillbaka till Argentina då gärna Patagonien.

Jag åkte med gamme.no ett norskt företag

Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet

Senaste bildkommentarerna

Trollebo
Trollebo säger om Jofa22s bild "...":
Härligt det ser ut.....
17 juni 2012 22:38