Stöd Ukraina

Jofa22s blogg

Torsdag 20 Januari 2011

Ut ur parken med Argentinska millitären

Så vi klev upp tidigt på morgonen,vi hade en lång dag framför oss. Men nu gick vi inte vacas leden ut utan normalleden. Vacas är mycket finare men tar längre tid att gå. Några ville ta helikopter ut ur parken med det gick inte sa våra guider( vilket det visst gjorde, för senare träffade vi några från österike som flygit med helikopter ut).Då bestämde några för att rida ut på mulor, det såg rätt lungt och mysigt ut tyckte de. Men det visade sig senare att de där mulorna hade full fart...så de som valde att rida hade fullt med blåmärken och var helt slut efter den ridturen:)

Så var det vi som valde att gå ut. Det gick bra men vi kom till ett vattendrag som vi hade svårt att ta oss över. Men det lyckades till sist när vi hittade en lång järnbit att balensera på. Sedan gick vi i timmar, men en fick ont i knät så jag, Aleksander och en guide höll henne sällskap. Vi kom efter de andra och efter ca 8 timmar var vi ganska trötta.Mot slutet kommer man in på en bil väg och där stod Argentinska millitären.Tänk om vi fick lift tänkte jag högt. Aleksander gick i förväg och pratade med dem,sedan försökte jag övertala dem att vi skulle få lift. Vet inte, men vi hade väl kanske lite desperat ton läge...snälla kan vi få lift med er.....Vi är så trötta.....Nå de var snälla och vi fick hoppa in i lastbilen så glada blev vi :)


Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet