Stöd Ukraina

Jofa22s blogg

Lördag 15 Januari 2011 - Argentina

Ett läkarbesök och väntan på bättre väder.

Så när det inte blev något försök på toppen pg av för mycket vind, gick vi ner mot Plaza De Mulaz (base camp).Jag gick ner så fort solen gick upp, pg av dåliga värden ville de ha ner mig på lägre höjd så fort som möjligt.Kan säga att vind styrkan var mycket här blåste Aleksander omkull på väg ner ( men det gick bra).
På väg ner fanns det en läkar stuga som vi skulle stanna till på för att kolla oxygen i blodet....det var viktigt att se om det steg när vi gick ner på lägre höjd.

Så en orange lite husvagn var läkar stugan,vi bankade på och där inne var två nyvakna killar. Det verkade inte riktigt ha koll på situationen men det viktigast var att jag gjorde ett test och värdena hade stigit:)
Nöjd och glad gick vi vidare ner. Nu blev det så att vi skulle bo på ett så kallat hotell på bas camp. Nå efter att ha sett det och wc ...tänkte jag att jag skulle hellre haft min shitbag och tält.

Vi inväntade de andra ur expeditionen och försökte planera en ny toppdag. På källen blev det god middag massa prat och skoj.


Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet