Stöd Ukraina

Ellismellis blogg

Måndag 28 December 2009 - Sverige

Nu är det dags igen.....

.....att uppmärksamma att det i dag är 3 år sedan jag blev medlem på Reseguiden och hipp hipp hurra det är nästan som en födelsedag.....

Nej, det är det ju självklart inte men jag har de tidigare 2 åren skrivit en blogg just på den här dagen och det tänker jag fortsätta med så länge jag är medlem här.

Ett helt år har gått och vad har då hänt? Ute i världen har det varit finanskriser och mycket annat. I vårt avlånga land kom svininfluensan och hälsade på men fick nästan vända i dörren för här var vi beredda med sköldar och påkar. Vi har blivit bäst på att vaccinera oss, oj oj vad vi är duktiga (för undantag jag själv).
Jag är kärringa mot strömmen som min mormor brukade säga......

Mitt resande i år har varit fjuttigt, jag avundas alla er andra som har möjlighet att fara jorden runt i tid och otid. Hur i hela fridens har ni möjlighet att ha så mycket ledigt från jobbet (detta är riktat till er som arbetar)? Jag sparar alla kronor som går att spara och använder dom till våra resor men en större ekonomi vore mycket trevligt.

Några resor har det i alla fall blivit, vi var i London i maj. Ett återbesök som gav mersmak. I juli fick vi för oss att vi skulle pröva på kryssning till Riga..... Ja, det har jag skrivit om i en tidigare blogg och jag hade inte mycket att säga som var positivt då och jag har inget att tillägga nu.

Ett par veckors semester hade jag under sommaren och det är på tok för lite men jag måste spara dagarna tills februari...... Då väntar Indien och Goa på oss.

Dom sista underbara sommardagarna med sol och värme kom i september och då hade vi turen att vara i Köpenhamn.

I november åkte min dotter och jag till Åbo och i och med den resan försvann vår kamera.......

Nu ska jag ge mig på Reseguiden....... Vad har då hänt här under året? Vad har diskuterats? Det jag nu kommer att skriva är mina åsikter, min uppfattning och tankar.

Jag brukar i stort sätt titta in på rg varje dag, en snabb blick inne på forumet för att se om det har kommit några nya frågor, några använda bara tips etc. (Nu kommer några att bli putta på mig......och några kommer att hålla med mig) Thailand, Thailand, Thailand.......och så lite mer frågor om Thailand. Jag har aldrig varit i Thailand och det lockar mig inte alls för det känns som om halva Sveriges befolkning redan är där, är på väg dit eller har varit där 20 gånger redan. Jag brukar säga till personer som funderar på att resa till Thailand......åk till Malaysia!! Där är det också underbart vackert, härliga hav, strålande sol och billigt. Människorna är trevliga och vänliga och det ligger granne med Thailand.

Under "övriga funderingar" tänkte jag sammanfatta om vad jag tycker om atmosfären på rg.
Det är så lugnt och sansat, inga stormar som blossar upp, några orkaner tar fart ibland men oftast försvagas dom snabbt. På gott och ont. Den livliga debatten som faktiskt har funnits här på rg har försvunnit och allt känns bara väldigt "lagom". På gott och ont......

Nu ska jag inte skriva mer utan önska er Alla där ute i cybervärlden ett gott slut på 2009 och en god fortsättning in i 2010.

Gott Nytt År!! //Ellismellis

Ps: Tomten tyckte att jag hade varit en snäll flicka i år, nu har vi en ny kamera :-). Ds.
Dela med andra:    

Kommentarer
Sierra säger:
Congratulations to Your Anniversary & A Happy New Year!
Cheers!
Postat 2009-12-30 23:25  Anmäl
Fagersta säger:
Tack för i år och dina trevliga bloggar och foton. Thailand ... tja.... vi är ju såna där som åker dit till vänner år efter år. Tokiga kanske det, men vad ska man med vänner till om man inte ska hälsa på dom.
Gott slut i alla fall, i februari bär det av... till Thailand.
Marianne
Postat 2009-12-29 18:13  Anmäl
Visial säger:
Det var väl inget fjuttigt reseår? ;)
Gott nytt år!
Postat 2009-12-29 14:35  Anmäl
Leroslover säger:
Kul blogg. Jag håller med dig om Thailand. Var ju själv där 4 veckor i mars-april. Men har inte blivit Thai galen ändå. Tänker inte åka dit igen i första taget. Jag är och förblir 'grek'. Vad bra att tomten var snäll ;-). Gott Nytt År och grattis på 'födelsedagen'.
Postat 2009-12-29 14:32  Anmäl
Frittses säger:
Hej, Gott Nytt År,
Postat 2009-12-29 11:40  Anmäl
Banphe säger:
Roligt med årsblogg. Gott Nytt År önskar jag dig också. Ha det kanon i Indien och var rädd om kameran.
Ingrid
Postat 2009-12-29 09:00  Anmäl
Reiseleiter säger:
Postat 2009-12-28 22:31  Anmäl
Travelfun säger:
Grattis till den nya kameran, och gott nytt resår 2010 till dig :-) Härligt att åka till Indien :-)
Postat 2009-12-28 22:28  Anmäl
Rogge säger:
Ska ta dig på orden....det blir Malaysia nästa år...... Gott Nytt År
Postat 2009-12-28 22:13  Anmäl
Ynnej1976 säger:
Tycker det låter som om du hunnit med en hel del resor 2009. Vad härligt att ni kan se fram mot Indien. Det låter toppen! Gott Nytt År!
Postat 2009-12-28 22:08  Anmäl

Sida:12Nästa
Skriv kommentar
Arkivet