Stöd Ukraina

Lenils blogg

Fredag 13 Juli 2018 - Estoril
Resealbum: Portugal 2018

Norrut

Sovit hyfsat med havsljud utanför, det är mysigt och AC funkar oftast inte för mig, den typen av ljud kan jag inte somna till.Blåste en del i går kväll och ännu mer i morse, dessutom lika disigt som igår.Efter en god frukost och lite laddning av mobil och kamerabatterier kommer solen fram igen och vi börjar packa ihop för utcheckning och vidare färd norrut! Tar motorvägen den här gången och det är riktigt fint att köra på den,både vägen och det man ser runtomkring. Stannar till vid något jag hittat som jag tror är en ridsportsaffär men det visar sig vara en grossist.Vi får en trevlig rundvandring men de har inte de portugisiska träns jag var ute efter. Jag vet att det finns en sån butik men den är en bit norr om Lissabon och tänkte spara tid.Ju närmare Lissabon vi kommer desto mer blir det normal stadstrafik och när vi kommer fram till hotellet vi 16 så kommer vi på att vi glömt äta lunch och i Estoril där ska bo eller rättare sagt mellan Estoril och Cascais finns nästan inga parkeringar och det är rätt små gator med mycket bilar.Så det där tränset får jag skaffa på annat sätt.Vårt rum ligger på 6:e våningen med en balkong rätt ut i luften och en fantastiskt utsikt men just en sån balkong så högt upp ger mig lite svindel. Ger oss ut för en kombinerad lunch/middag och tar en lite längre väg till Cascais än nödvändigt, man ska hålla sig nära vattnet och för att göra det måste man gå igenom en liten tunnel under vägen som vi missade.Vi ser också en hund som går på andra sidan vägen alldeles själv, eftersom vi sett mycket lösa hundar så tycker vi först det är lite gulligt att den vet vart den ska gå.En kort stund senare springer den om oss och har alltså tagit sig över den hårt trafikerade vägen (om den inte hittat tunneln) och nu ser vi att den nog inte är så van ändå för rätt vad det är sticker den ut på vägen bland bilarna.Det blir många inbromsningar och vi får hjärtat i halsgropen men den vänder in på trottoaren och klarar sig i alla fall den här gången.När vi ätit tar vi den kortare vägen till hotellet och den är lite finare.Sen är vi trötta och somnar tidigt, Lissabon i morgon.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Hemåt
39 veckor sedan
Podstrana
39 veckor sedan
Norrut
39 veckor sedan
Baddag
39 veckor sedan
Utflykt
39 veckor sedan