Stöd Ukraina

Insaneapes blogg

Missbokad båthyra och utomhusbiograf i Bol

Idag var det dags för en heldagsutflykt på havet som inte gick riktigt som tänkt. Jag hade reserverat en mindre motorbåt för dagen men tack vare lite misskommunikation så hade bokningen reserverats för lördagen istället för fredagen.
Inga större bekymmer eftersom vi hade tänkt spendera även lördagen i Bol så vi tog istället en heldag på stranden.

Vi köpte varsin luftmadrass och plaskade runt i det varma vattnet i några timmar.
Tre timmar senare så var vi på väg tillbaka till hotellet, båda ganska solbrända och trötta.

Vi gick en promenad genom den lilla staden Bol som visade sig vara lite större än vi tidigare trott. Vi hamnade i den östra utkanten av staden där ett gammalt kloster ligger vilande vid strandkanten och passade även på att äta på en väldigt mysig terrassrestaurang.
Maten här var dock inte så mycket att hurra för.
Enligt guideböckerna skall det vara ont om restauranger i Bol men efter våran promenad så hade vi minst 20 ställen att välja på.

På vägen tillbaka till hotellet passade vi på att ta del av Bols utomhusbiograf som ligger på några våningars höjd och visar härlig havsutsikt i bakgrunden till filmen. Kvällens film tror vi hette "Mitt stora grekiska äventyr". Det var inte helt lätt att lista ut då titeln var på kroatiska men själva filmen var med engelskt tal. Det var i alla fall samma gäng som gjorde "Mitt stora feta grekiska bröllop". Det var kanske inte så väldigt bra kvalité på själva filmen men en underhållande aktivitet med mysigt läge.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet