Stöd Ukraina

Ellismellis blogg

Onsdag 6 Maj 2009

London nästa......

På fredag är det dags, då flyger vi till London för att spendera helgen där. Resan är sedan länge bokad och klar.

En hel del tips har jag fått i forumet där jag har frågat andra om vad vi borde kunna hitta på i London och jag är tacksam för alla svar. Än så länge så vet jag att vi ska besöka Hard Rock Cafe på fredag kväll och på lördag ska vi se Mamma Mia, igen. Vi har sett musikalen en gång tidigare och det var i höstas i NY, en otrolig upplevelse som vi gärna upplever igen.

Självklart så hoppas jag på kanonväder (som alltid), något regn verkar det inte som det ska bli och det är bra men man vet aldrig med England.......

Nu till något helt annat..... Till er som har läst min förra blogg så kommer här fortsättningen på mina sparade pengar-historien.... Till er andra...läs den :-)!

Jag har faktiskt gjort ytterligare ett jättekap när det gäller att spara pengar (i den här farten har jag snart en jorden-runt-resa)......Eller inte....

Jag sparade faktiskt 5.195 spänn när jag stegade in ytterligare än gång till i vår konkursdrabbade sportaffär. Jag har sedan några år tillbaka cyklat både Vätternrundan och Tjejvättern och annat men inte med någon bra cykel. Jag har haft min vanliga sjuväxlade standardcykel eller som förra året då jag fick låna min kusins racer (med anor från tidigt 80-tal....) MEN nu har jag (äntligen) köpt en sådan cykel jag så länge har fluktat efter, en skön grön italiensk Bianchi. Nu svävar jag fram på vägarna som om jag vore ett moln. Inte nog med att jag blev årets världsmästare i slalom nu kommer jag bli årets elitcyklist också........
Nu har min plånbok varit tillräckligt öppen för i år så de enda resor (förutom London) kommer att bli på cykel det här året..... Min dotter är måttligt road över det...... Kan jag inte förstå?!?

Till sist, till er alla......Ha en skön sommar.......Vem vet, vi kanske ses efter vägen..... Jag på en grön racer och full fart och efter kommer min snart 14-åriga dotter med butter min och andan i halsen och med ett uttryck i ansiktet som helt enkelt betyder: Sååå pinsam mamma jag har....suck...stön.....oohh.......

Må gott och må väl! Hälsn. Ellismellis
Dela med andra:    

Kommentarer
Ynnej1976 säger:
Hoppas du får en härlig Londonhelg :-)
Postat 2009-05-07 22:26  Anmäl
Merlin säger:
Ha ha ha ha håller tummarna att ni får kanonväder och riktigt mysigt i London. Ha en skön sommar..............=).
Postat 2009-05-07 06:41  Anmäl
Annicajoh säger:
Många bra spartips där, det är kanske så man ska göra för att få råd med drömresan ;-)
Postat 2009-05-06 23:29  Anmäl
Gullsing säger:
Ha det så bra på resan och njut av föreställningen. Avis? Jo, det är jag.

Gilla
Postat 2009-05-06 22:17  Anmäl
Go_east säger:
Ha en jätte bra resa nu och ha en skön sommar du me .
G..E
Postat 2009-05-06 21:49  Anmäl
Bodidgeridoo säger:
Haha ja du kan verkligen skriva . Lycka till med resa och cykling.
En skön sommar till dig med..........sts.
Postat 2009-05-06 21:45  Anmäl
Mjorumm säger:
Underbar läsning och du är fenomenal på att spara
Önskar en härlig resa,och så roligt att se dig igen,du kanske flyger fram som ett streck här förbi
Postat 2009-05-06 21:35  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet