Stöd Ukraina

Istrids blogg

Söndag 15 Februari 2009 - Hué
Resealbum: Vietnam Runt

Lite allmant

Gardagens besok var Thien Mu pagoden som byggdes 1601 samt kejsargraven med tillhorande mausoleum uppfordes at kejsaren Thu Duc.

Lite om vietnamesiska matratter:
Typiskt och mest kanda ar varrullar, farska eller friterade. De bestar av gronsaker tillsammans med farska kryddor o skaldjur, kyckling eller kott inrullade i rispapper. Nudelsoppa ar ocksa poppis. Mest kand ar Pho som ofta ats till frukost. Den bestar av kottbuljong, lok, kott eller kyckling och nudlar. Man fiskar upp innehallet med pinnar. Varje stad har sin lokala ol. I Hanoi var Hanoi Beer mest popular, atminstone av oss turister. Har i Hue finns kanda sorter som Hue beer, Tiger, Huda eller Festival. Som ni ser har vi haft olprovning. Basta drycken ar kaffet. Starkt! Jag lovar att man blir pigg efter en kopp.

Inkop:
En rishatt med tillhorande langa handskar och munskydd. Vietnamesiskorna vill absolut inte bli bruna. Att vara vit ar vackert.

Nu gar bussen, Tjing
Dela med andra:    

Kommentarer
Stridh säger:
det lat som god mat, jag ar lite trott pa thaimaten faktiskt, ris i all ara, men inte hela tiden! Ol far vi inte dricka sa det vet jag ingenting om, aven om thailand ska ha god ol, haha.

Sa de till er att ni var vackra som var vita nar ni kom, eller blev ni sadar ackligt fint bruna med en gang? jag ar fortfarande ansedd som vacker har (jag har bara blivit lite smatt brunaktig i hyn), men anna i gruppen sager de ar inte fin langre, hon ar for brun.
Hatt kanns dock som ratt bekvamt att ha pa sig mot solen, varre ar det nar de tar pa sig hostjackor.....
Postat 2009-03-11 09:29  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Sverige är fantastiskt!
14 år sedan
Siem Reap dag 2
15 år sedan
Siem Reap
15 år sedan
Ho Chi Minh dag 2
15 år sedan
Ho Chi Minh City
15 år sedan