Stöd Ukraina

Istrids blogg

Lördag 21 Februari 2009 - Siem Reap
Resealbum: Vietnam Runt

Siem Reap dag 2

Heldag i Siem Reap. Vi vandrar runt i Angkor Wat omradet och besoker Angkor Thom, Ta Prohm, Bayon Temple och slutligen Angkor Wat.

Djungeltemplet Ta Prohm ar maktigt da traden vaxer pa de stora stenblocken. Rotterna stracker sig in i och runt om byggnaderna. Bayon Temple med sina torn fulla av stenansikten, Angkor Thom som ar ett av de storsta Khmerstaderna med sina langa murar och vackra stenvaggar och slutligen Angkor Wat. Dettta maktiga tempel som bade var en stad och ett tempel. Siluetten med de fem tornen ar nog den mest kanda bilden fran Angkoromradet. Storslaget. Man haller pa att renovera en hel del pa omradet allt i Unescos regi.

Vi avslutar kvallen med traditionell Kambodjansk musik och dans pa en stor restaurang. Imorgon kvall flyger vi fran Siem Reap till Bangkok och darefter till Arlanda. Morgondagen fram till avfard kommer troligen att tillbringas i solen vid poolen sa man orkar med den langa resan hem. Vi har en timmes flyg till Bangkok och fyra timmars vantan i Bangkok innan vi flyger till Arlanda sa det blir nastan ett dygn innan vi ar hemma igen. Resan har varit bra, battre an forvantat med trevligt ressallskap och ett digert program.

Hojdpunkterna var manga, men framforallt stadslivet och roran i Hanoi, Halong Bay, utflykten till havet,
Cu Chi tunnlarna och till slut Angkor Wat omradet
Dela med andra:    

Kommentarer
Stridh säger:
Det lat som ni hade en underbar resa! Synd att ni inte hade mojlighet att ringa till mig nar ni var i Bangkok, men jag ar ju hemma i Sverige snart och da kan vi horas av. Hoppas ni kunde njuta av varmen (jag har lite svart for det aven om jag vant mig lite, ni ar dessutom sakert brunare an vad jag ar, haha, jag skyr solen). Manga kramar
Postat 2009-03-11 09:39  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Sverige är fantastiskt!
14 år sedan
Siem Reap dag 2
15 år sedan
Siem Reap
15 år sedan
Ho Chi Minh dag 2
15 år sedan
Ho Chi Minh City
15 år sedan