Stöd Ukraina

Ynnej1976s blogg

Söndag 6 Februari 2011 - Montezuma
Resealbum: Central Amerika

Lata dagar i hangmattan och bohemian chick dining i Montezuma...

Montezuma...hade hort mycket om denna lilla strandby men hade inga forutfattade meningar. Hippies, surfare och vackra strander skulle det vara...

Vi borjar med det lite negativa, namligen manens paverkan pa havet. De dagar vi har varit har har det i princip varit omojligt att bada pga av stora vagor och startka strommar. Lite trisst nar solen skiner och temperatren stiger over 30 men sannt ar livet...

Trots detta ar vi anda mycket positivt overraskade. Stallet vi bott pa som heter "Amor de Mar" ar helt fantastiskt. Stor frodig tradgard med massor av hangmattor i skuggan av vajande palmer, precis vid havet. Dessutom sjukt god mat (frukost och lunch). Vad vi inte heller visste var att i Montezuma kan man ata "Bohemian Chick" pa mycket fina restauranger. Vi pratar om konstnarligt utsmyckade, loungiga restauranger precis vid havet dar man ater 5 stjarnig mat serverat av piercade och tatuerade hippies. Vi ar i himmelen!! Mums!

Sammanfattningsvis kan man saga att vi atit och latat bort dagarna, underbart ;-)
Louise fyllde tant haromdagen och da at vi chickare an chickare och slutade firandet med sanggang kl 21.30. Vi ar sa trotta har, lagger oss 21.00 och upp med solen vid 06.00. Can't help ourselfs!
Och sa har vi de sma djuren. Ja, i det villda ar de inte sa sugna pa att visa sig for oss sa idag tog jag bussen till ett wildlife rescue center nagon mil harifran. Oj, jag var aterigen in heaven. Fargglada Tucaner, bebisapor och andra sota djur, dock med avsaknad av svansar och ben men anda lyckliga och val omhandertagna av 10 volontarer.
Vi har sett en del roliga djur i det villda ocksa har. Det bor flera pelikaner i ett trad i var tradgard. Idag kom en sot skunk forbi och vi har ocksa nagra sota faglar pa garden med tofs pa huvudet som gillar att sno mat fran turister samt stora iguanas.

Och vi har manga nya vanner, ett villt pensionarspar fran Texas, ett sott pensionarspar fran New Jearsy och nagra andra levnadsglada pensionisar from The united States Of America.

Oj, glomde nasta namna en viktig sak. Jag brukar halla mig frisk hela aret tills det ar dax for semester. Da drar jag ofta pa mig det enda och det andra. Har invigt semestern med en infektion i vanster orongang. Efter att ha gatt runt med vark i tva dagar besokte jag en snall och dyr doktor i narmaste by. Han skrev ut nagra droppar och ordinerade oronproppar mot vatten. Nu mar jag bra igen.

I morgon bar det ater av mot San Jose och pa mandag till Guatemala.

Hasta luego amigos!
Dela med andra:    

Kommentarer
Karinlorvik säger:
Skall bli roligt att senare få se bilder från din spännande resa ...
God Tur vidare till Guatemala!
Postat 2011-02-07 11:32  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet

Senaste bildkommentarerna

Elena39
Elena39 säger om Ynnej1976s bild "Hotell Amor de Mar":
vilka fina bilder du tar, jenny...läckert hotellnamn...
8 mars 2011 00:06
Travelfun
Travelfun säger om Ynnej1976s bild "Howler Monkey":
Såååå otroligt söt!!
3 mars 2011 23:34