Stöd Ukraina

Ynnej1976s blogg

Lördag 19 Februari 2011 - Flores
Resealbum: Central Amerika

Djungel och pyramider i El Peten

Sa var det dax for en liten avrapportering igen och den kommer bli kort for det ar dyrt att internetta har i Belize...

Efter en slapp kureringsdag i Flores var det sa dax att aka till Tikal och se de beromda Mayapyramiderna i djungeln. Om jag ska beskriva var dag med ett ord sa skulle det bli MAGISKT. Vi var pa plats 06.00 pa morgonen och hann med att precis se och hora djungeln vakna till liv.
Dar mitt inne i djungeln skymtade mer eller mindre framgravda Mayaruiner pa sina hall. Den hogsta 70 meter hog. Den var OK att bestiga eftersom de byggt bra trappor men Louise var sa modig att hon aven besteg en 58 meter hog otacking. Det vagade inte jag.
Vi horde Howler apans ramande och papegojornas hogljudda kvittrande samtidigt som vi gick runt i denna spannande varld i hela 12 timmar. Och sa sag vi massor av Spider monkey och lite andra roliga djur. Vi sag mer djurliv an pa vara 10 dagar i Costa Rica.
Resterande tva dagar holl vi oss i Flores som ar en sot liten stad belagen pa en liten o i sjon Peten Itza. Vi hade ett fint rum med utsikt over sjon och basta takterrassen dar vi lat vara bleka kroppar smaka pa vad som komma skall de resterande 8 dagarna.
Idag hade vi en lang men vacker fard till Belize. We are in the Caribbean! Har pa on Caye Caulker i Belize ar det inte mycket som liknar det vi lamnat bakom oss. Har ar det engelsktalande afrobefolkning och flipflopps samt reggae som galler. Havet ar blatt och vandrahemmet mysigt. Inga bilar! Nu blir det softa och snorkla nagra dagar innan vi avslutar i ett annat karibiskt paradis i Mexico...

Detta var allt for idag...
Dela med andra:    

Kommentarer
Rolf_52 säger:
Tikal verkar vara grymt...låter som ett måste någon dag
Postat 2011-02-20 12:44  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet

Senaste bildkommentarerna

3mil
3mil säger om Ynnej1976s bild "högt uppe i ett tempel":
mäktigt
12 augusti 2011 15:45
Rolf_52
Rolf_52 säger om Ynnej1976s bild "bästa takterassen":
juste ställe att relaxa på
4 mars 2011 09:54
Marywood
Marywood säger om Ynnej1976s bild "magiskt i djungeln":
Låter väldigt spännande att komma ut i djungeln.....
3 mars 2011 10:56