Stöd Ukraina

Yessies blogg

Lördag 12 Januari 2013 - Koh Chang

Koh Chang Klong Prao beach

Efter 10 timmars flygresa med Thaiair till Bangkok, vi landade kl 6 thaitid. Första busen till Koh Chang gick kl 8, vi köpte en tur och retur biljett direkt inklusive färja och taxi till hotellet för 800 bath var. Busen tog sex timmar, färjan en timme och songtau på Koh Chang ca 30 minuter var vi framme ca kl 15 på Chokdee resort.

Allt var otroligt billigt på Koh Chang, vi tog massage flera gånger det billigaste vi betalade var 200 bath för en timme!

Första dagen så upptäckte vi att jag hade tagit fel väska på flygplatsen så det var bara att gå och shoppa det nödvändigaste som solkräm och lite kläder. Dag två så gick vi längs med Klong Prao beach, solade lite och fotade. Vädret var ganska mulet så vi tog en massage.

Dag tre så hyrde vi moppe endast 150 bath för ett dygn, vi åkte bort till WSB, som jag läst skulle vara fint längst norrut. Stranden var ändå full med folk och säljare, vi åt lunch på ett ställe som hette Pen´s bungalows, där skulle jag bo om jag åkte hit igen. Stranden var finare än Klong Prao men får ändå bara en sexa i betyg. Vi upptäckte senare att vi inte alls var längst bort på stranden som vi trodde utan det går en väg ner mot stranden längre bort när man kommit upp på berget en bit, så nu vet man det till nästa gång om man vill ha lite mer privacy.

Dag fyra så behöll vi moppen och åkte åt andra hållet och hittade en fin lite lugnare strand efter Bang Bao. Sen stannade vi i Bang Bao på vägen hem, jättemysig by.

Dag fem blev vi upphämtade på resorten kl 9 av en songtau som tog oss till Bang Bao där speedboaten väntade som skulle ta oss till Koh Kood, vi betalade 900 bath var och färden tog ca två timmar.

Klong Prao Beach

Fint och klart vatten men strandremsan är nästan obefintlig

Chokdee resort var helt ok, låg precis vid havet men hade ingen egen strand så det gick inte att bada där

Toan var inte så fräsch men varmvatten, aircon och bra WiFi
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Siquijor-lugnets ö
11 år sedan
Panglao
11 år sedan
På äventyr
11 år sedan
Koh Ngam
11 år sedan
Koh Rayang
11 år sedan