Stöd Ukraina

S_sandras blogg

Lördag 17 Maj 2008 - Kuala Lumpur
Resealbum: Asien

KL, now I'm here

Varje gang jag tanker skriva ett nytt inlagg sa har jag funderat ut bra meningar i huvudet sa nar jag val satter mig har sa har jag inte energin att skriva det for det ar redan skrivit i huvudet. Ska ge ett forsok pa ett mer berattande inlagg.

Sjuk som jag var sist, trodde jag tills jag fick feber och ont i halsen med. Sa sjuk har jag nog inte varit de senaste aren i alla fall. Sakta mot det battre och jag kunde nastan ta mig igenom hela torsdagen utom att vila efter duschen, helt slut da. Val ska bege mig till busstationen och ta bussen till taget eftersom det bara skulle vara en 1.80 SD, typ 10sek.
Val nar bussnr kommer sa sager han att det ar fel hall ska ta bussen at andra hallet. jaha och vart e den hallplatsen?
korsningen var inte vad man e van vid. Stressar runt och fragar men ingen verkar veta nagot fast de jobbar dar.

Hittar den sen men da e klockan redan halv 9, taget ska ga till Kuala Lumpur 9. Forsoker fa tag i en taxi men de bara ignorerar mig, tack sa mycket, far en till o stanna men han visste inte vart och tjatade bara om att hans skift snart var slut.
Ur taxin igen da och vanta pa en annan, 25 min tills taget gar!
En annan kille fick en taxi, men mannen som hade fragat vart jag skulle pratade med honom sa jag fick taxin istallet.
Tog knappt 7 min till tagstaionen nar han tog highway:en dit, och bara 6.40 SD typ 30sek.

Genom biljettkontrollen och immigration och leta upp ratt vagn och ratt sang. Ovanslaf men helt okej anda. Vid tjugo i 10 stannade vi i Woodlands, norra Singapore, immigration igen, departure till Malaysia. behovde bara ta med passet sa jag slapp bara pa mina vaskor. Men skillnaden mot forra gangen jag var dar var att denna gangen hade de nan sorts glaskub med fingeravtryckslasare sa satte man fingret pa glaset sa skannades mittt avtryck i datorn. Inget kom upp sa de var ju bra.

Pa taget men somnade inte forrans efter 12.
Framme i KL vid halv 9, fast biljetten sa kl 6. Men mer somn for mig :) Forsta dagen jag inte kande mig helt dalig.
Fick ta monorail fran stationen till Golden Triangle dar jag hittat ett stalle i Lonely planet. Sa jag bor pa Pondok Lodge, nara till restauranger (mest inhemsk mat) och shopping.

Var ute igar och kollade affarerna, fyndade ett par jeans idag for 160kr. Ska kolla in stan mer och lamnar mandageftermiddag till Langkawi, en o tillhorande Malaysia.

Bilder kommer snart hoppas jag

grattis i efterskott Solgerd!

Kramar
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

let it snow, let it snow, let it snow!
11 år sedan
-23 grader
11 år sedan
Gott nytt år !
11 år sedan
tiden rinner iväg
11 år sedan
sunshine !
11 år sedan