Onsdag 22 Januari 2025 - Granada
Kanske liite dyrt.
Ströpplade iväg på sena eftermiddagen för att leta reda på DHL-kontoret som inte heller var alltför långt bort att vandra till. Efter att jag förklarat mitt ärende så blev jag till slut insläppt av två tungt beväpnade vakter och tillsagd att sitta ned och vänta på min tur. Till slut så kom jag fram till damen i kassan och presenterade henne med mina fyra författade postskrivelser till vänner i Europa. Frågan jag ställde var hur mycket det skulle kosta att skicka dem och hon började raskt att räkna på uppgiften. Efter en stund så tittade hon upp, log lite förläget och skrev ned summan på drygt 110 US dollar. Tydligen har inte den Nicaraguanska staten kunnat kommat överens med någon om pris för att skicka post utomlands. Så det får nog bli Costa Rica som får sköta den biten.
Hittade senare vid kvällningen en liten lokal där jag fick mig en korv med bröd för cirka en selma. Korvarna här är bamsekorvar som serveras i ett jättebröd, med en massa tilltugg till. Bland annat jalapenos, vilket får mig att svettas lite extra. Nu sitter jag på en trevlig ölhall i närheten och försöker tömma en literflaska med Victoria Clasica. Kanske blir det en till lite senare.
/Conny