Stöd Ukraina

Annans blogg

Tisdag 4 September 2007

Inbyggd kompass

Inbyggd kompass har min rese och livskamrat Kjell, han har dessutom en angels talamod. Vi ar just nu i San Jose, dit vi kom i gar efter 6 timmars skumpande i buss fran det analkande ovadret i Manuel Antonio. Och vi hade sex timmars hallregn med aska och chaufforen korde som han hade eld i baken, men fram kom vi.
Har ett boende inom gangavstand fran centrum och idag har vi gatt och gatt hela dan. Kjell med kompassen lotsar mej fram pa gatorna som han hade bott har hela sitt liv, sjalv hade jag virrat bort mej efter ett kvarter. Vi har varit pa flera marknader, jag ar oerhort fascinerad av alla frukter och gronsaker. JA, vi har fotat, typ 700 bilder nu.
San Jose ar en oerhort skitig och brakig stad, fruktansvard trafik, man kastar sig ut med dodsforakt, overgangsstallen har man inte kommit pa har. Mangder av utslagna manniskor ligger som trasiga bylten i gathornen, de storre affarerna och hotellen skyddas av bevapnade vakter.
Jag har i allafall suttit pa grandhotels uteservering i dag och tagit en snuskigt god glassdrink, men om man jamfor oss med klientelet som satt dar sa sag vi nog ut som nat katten slapat in.
Gjorde ocksa ett besok pa jade museumet.
I morgon blir det nog nationalmuseumet och lite shopping om jag lyckas tvinga med kompassen!!!
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Citypeople
11 år sedan
Hal som en ål..
14 år sedan
Ingenting är heligt...
14 år sedan
Pest eller kolera
14 år sedan
Den blomstertid nu kommer...
14 år sedan