Stöd Ukraina

Annans blogg

Söndag 9 September 2007

Hemma

I fredags morse landade vi på ett höstigt Arlanda, från tropisk fukt o värme till den svenska klara höstluften.
De sista dagarna tillbringade vi ofrivilligt i San José och detta var pga orkanen Felix. Det vi såg och märkte av den i huvudstaden var ett jäkla regnande på eftermiddagarna, vattnet forsade fram på trottoarerna.
Mitt tålmodiga resesällskap harvade runt med mej bland stadens affärer och marknader, och fick med jämna mellanrum belönas med en glassdrink eller en öl. Andra dagen i San José åkte vi buss till Cartago, ett par mil.
Jag hade fått nys på en tropisk botanisk trädgård och det visade sig vara en intressant utflykt. En stor samling på över tusen arters orkidéer, massor med andra tropisk växter som jag inte tänker tråka ut er med artnamn på.
Men det kan rekommenderas ett besök dit. Vi var också in i basilikan i Cartago, känd för sin La Negrita, den svarta madonnan som har en gammal sägen bakom sig.
Sålunda tog vi planet hem, med ett oundvikligt byte i New York, måste tillföra debatten här på reseguiden att det är en av de mest otrevliga flygplatser jag varit på. På ditvägen blev Kjell intagen för ytterligare frågor.
Kan tilläggas att man fullständigt idiotförklarades.
Så nu sitter jag här hemma på bonnlandet och försöker få nån ordning på 900 bilder, det mesta är växter som ju ska ha sina artnamn...
Nästa resa..ja den har vi redan börjat planera....
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Citypeople
11 år sedan
Hal som en ål..
14 år sedan
Ingenting är heligt...
14 år sedan
Pest eller kolera
14 år sedan
Den blomstertid nu kommer...
14 år sedan