Stöd Ukraina

Sofiegrahnats blogg

Söndag 28 December 2008 - Koh Lanta

Imorgon ska jag få min ena julklapp...

Kl 14 imorgon ska vi 6 tjejer samlas nere på restaurangen med varsin tandborste o en liten väska.....hur tolkar man det?
Lite väska.....med vadå?
Här försöker man få fram små ledtrådar men ingen yppar ett ord. Vi var alltså 6 par till jullunchen och alla män gav sin fru denna lilla present. 6 tjejer ska någonstans men vet inte med vad eler med vem och heller inte hur länge. Ska vi sova över....tror det kan ha varit en skenmanöver....ta med tandborste!
Vi får väl se om jag kommer tillbaka eller om de skickar oss långt bort. De kanske har sålt oss billigt?!

Idag har vi varit på long beach o solat lite på Castaway, trevligt ställe.

Nu åskar det här, bäst att dra ur alla elprylar innan stället brinner upp.
Solen....den är inte här så frekvent som många kanske önskar eller är vana vid. Det är fortfarande väldigt ofta mycket moln eller dis och det är ju inte direkt det många av semesterfirarna kanske önskar sig här.
Vi har ju nu varit här i 5 veckor och 2 dagar och det innebär ju att vi bara har.....6 veckor och 5 dagar kvar.
Tycker inte vi hunnit med så mkt än så länge så nu kanske man får lägga på ett kol o styra upp denna tripp lite.....eller inte! Nej, det får nog lunka på i sin lugna takt så får vi se vad vi gör eller inte gör.
Vi funderade på att dra till langkawi nu efter nyår när vi ändå har bilen. Det blev ju itne alls som vi sänkt förra gången vi åkte till Malaysia. Penang är ju iofs trevligt, men 4 dar.....!
Jag ska iallafall boka flygbiljett till mig o maken till KL, vi ska dit ett par dagar när mamma o pappa kommit ner i januari. Vi behöver egentid......a lot! Allvarligt....vem säger att man inte ska ha barn på dagis när man åker hit så länge. De personerna kan ju inte ha varit här....det är ju tortyr för barnen (ok...lite för oss föräldrar oxå) att inte ha dem på någon form av verksamhet där det finns andra barn att leka med...eller fröknar som älskar att utveckla barn och lever för att hjälpa barnen att ha kul.
Om jag ska vara helt ärlig så tycker inte jag det är så värst kul att leka med Max 4,5 år hela dagarna, inte heller prata med honom hela dagarna. Jag blir hur trött som helst på honom...det är ju bara han, han, han hela tiden. Barn behöver leka o prata, men mammor behöver också vila öronen o kroppen!
Det är väl inget konstigt med det?
Vi valde att inte sätta honom på dagis trots att Felix snart 11 år går i skolan...bara för att jag läste en massa forum där det stod att när man är ledig och åker iväg som vi gör så ska man väl ändå göra det för att umgås med barnen...jo, det låter ju bra! MEN....det är en omöjlighet för mig och det passar verkligen inte ALLA!
Jag rekomenderar starkt alla som åker hit att sätta sina barn på dagis. De behöver ju få kompisar och få leka med barn i sina egna åldrar. ALLA andra longstaybarn (som vi träffat) är ju på dagis.
Efter nyår ska vi kolla om det finns möjlighet att få in Max på semesterdagiset...det andra är nämligen fullt av lyckliga små barn som hade lite smartare föräldrar än vår son hade!
Nog om det.....
En sak till bara....om någon tycker jag har fel så är det ju helt ok att ha andra åsikter än jag...vi är ju olika!

Nu kommer min man o flåsar mig i nacken så det är väl bäst att jag slutar skriva nu...han skäggas!
Sköt om Er så hörs vi snart igen!

Kram
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet