Stöd Ukraina

Ellismellis blogg

Lördag 6 September 2008 - Sverige

I väntans tider.....

Ja, nu börjar det närma sig, det är inte lång tid kvar och pirret i magen har börjat komma.
Om elva dagar åker vi till USA och då börjar jag min födelsedagsresa. Jag tror aldrig att jag har sett fram emot en födelsedag som denna, att bli äldre är ju inget märkvärdigt, det blir ju varenda kotte :-).
Att fylla år och ha stora kalas är inget för mig, jag vill göra vad jag har lust med när det är min födelsedag och det är precis vad jag gör i år också.

Jag slutade att ha kalas för 10 år sedan, då började jag resa i stället. Min första födelsedagsresa gick till Alanya i Turkiet och jag blev frälst. Redan då bestämde jag att jag skulle resa bort när jag fyllde 40, mina tankar var i flera år att åka till Hong Kong men sedan blev jag lite velig och kom på att det finns ju flera platser som jag ville se och uppleva.

En dag gick det upp ett ljus i min skalle, vi ska till USA! Nu har jag sedan i början av året planerat, bokat och bollat tankar om hur USA-resan ska komma att se ut. All bokning har jag gjort själv, det tar sin tid men det lönar sig ekonomiskt.

Så här ser vår resa ut i grova drag: Den 17/9 lyfter vi från Kastrup och tar oss till NY via London. Den 18.e flyger vi från NY till Orlando, i Orlando stannar vi i tre dygn och efter det så fortsätter vi runt i Florida med bil. Efter en vecka i Florida flyger vi tillbaks till NY. Under tre dagar ska vi se och uppleva NY och bl.a se musikalen Mamma Mia på Broadway.
När NY är avklarat ska vi köra upp till Niagara fallen och över till Kanada för ett dygn. Sedan börjar vår resa hemåt..... Den 1/10 flyger vi från NY och tillbaks till Kastrup via London.
Dela med andra:    

Kommentarer
Iatommy säger:
Grattis....har nyss själv fyllt "jämt" och åkte då till Thailand. Lägger hellre pengar på det jag vill och njuta i värmen än ett kalas en kväll....
Ha en underbar resa.
Postat 2008-09-10 21:20  Anmäl
Blomkruka21 säger:
Hej hej! ha det helt underbart o ta hand om er! Supergrattis på 27+ dagen!! Älskar er båda!
Postat 2008-09-09 11:01  Anmäl
Gtallan säger:
Grattis i förskott tjejen o ha en underbar resa
Postat 2008-09-09 07:49  Anmäl
Madi säger:
Att planera och ordna om sin egen resa är ju nästan lika roligt som själva resan. I alla fall blir man väl sugen ju mer man planerar och jag kan tro att man också får rejält betalt för jobbet eller hur? Det där med gratulationer i förväg brukar jag vara försikig med men jag återkommer senare det kan du lita på. Trevlig resa i alla fall
Postat 2008-09-08 13:52  Anmäl
Mammagun säger:
Grattis i förskott vännen! Det låter som en resa jag själv skulle vilja göra när jag fyller 50, vi håller på att spara! Hoppas ni får det helt underbart!!
Postat 2008-09-08 11:18  Anmäl
Brigitta säger:
Grattis i förskott! Det låter som en underbar resa och ett trevligt sätt att fira födelsedagen. Jag håller på att planera våra 60-årsdagar som infaller i mars (maken) och april. Får se vad det blir?
Postat 2008-09-08 09:25  Anmäl
Fagersta säger:
Grattis i förskott , hoppas att du får en skön resa. Akta dig för orkanerna
Postat 2008-09-08 08:58  Anmäl
Opsrobban säger:
Ha en bra resa. Du gör helt rätt som reser bort på din födelsedag, men grattis ändå.
Postat 2008-09-08 06:27  Anmäl
Crista säger:
Hallå ja....skövla inte allt!!
Ska själv till Florida en månad senare av samma orsak.......så snälla spara lite till mig.
Ha det så bra...men inte för bra :-)
Postat 2008-09-07 00:50  Anmäl
Peter62 säger:
Va härligt du ska få det !!!!
Ha en kanonresa nu
Postat 2008-09-07 00:46  Anmäl

Sida:123Nästa
Skriv kommentar
Arkivet