Stöd Ukraina

Cecilajjas blogg

Torsdag 12 Oktober 2006 - Australien

Honey I'm hooome...

Resan hit gick bättre än förväntat. Kenneth (kusin) och Lotta skjutsade mig till Arlanda och efter en "Deet var nära ögat" med plånboken var jag på väg. Jag hamnade bredvid en 55-årig, flygrädd, sjukpensionerad finlandssvensk på flyget till Bangkok. Han skulle resa runt i norra Thailand i två månader på egen hand. Jag tyckte det var strongt av honom, jag blev lite orolig för honom när han trodde att "male or female" i blanketten han skulle fylla i förr immigrationen, stod för något som hade att göra med e-post...hoppas att det går bra för honom.

Väl framme i Perth delade jag en taxi med en tysk till det här vandrarhemmet, man kan lätt tro att jag har hamnat i Tokyotown...många Japaner är det. Men trevliga sådana, jag följde med ett gäng brudar ut och åt igår kväll.

Jag har köpt mig en mobiltelefon nu, jag har skickat numret via mail till de jag tycker borde ha det. Om det inte har kommit fram till er kan det bero på att jag fick tillbaka en del av mailen men det var svårt att se vilka det var frågan om, det går utmärkt att skicka sms till mig, kostar bara 1.50 per meddelande. Tack Jenny :) Ni får väl höra ihop med varandra om ni inte har numret till mig, alternativt skriva och fråga. Idag ska jag bege mig till Bunbury, jag har velat landa lite innan jag beger mig dit, känna av landet lite. Det brukar kunna ta mig några dagar innan jag förstår vart jag är riktigt...bespara mig syrliga kommentarer tack :)

Vädret här är riktigt behagligt, tydligen är det nu man ska komma hit. Inte för varmt fast sommaren är här! Mycket bra tajming helt enkelt!! Längre norrut börjar det visst regna som tusan, kanske lika bra att lämna det därhän . Det är gott om ställen som bara måste ses och man blir väl sjuk om man ska försöka sig på allt.

Nu ska jag packa ihop mig i lilla ryggan och bege mig till tåget, två timmar ska det ta att åka till Bunbury, det såg ju så nära ut på kartan....:)

Puss i ljumskarna,
Cecilia
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet