Stöd Ukraina

Elisaws blogg

Tisdag 31 Mars 2009 - Bogotá
Resealbum: Colombia 2009

Hola

Nu har vi äntligen kommit fram till Bogotá och Hernando.
Flygresan gick alldeles utmärkt och allt flöt på bra. Känns konstigt att äntligen vara här dock eftersom det trotts alt varit en del av mig hela livet...

Idag händer det inte så mycket, vi har dock redan gått på en promenad runt kvarteret och diskuterat vad vi ska göra i morgon. Planen är att ta oss till gamla stan och gå runt där, ta oss upp till berget (som jag inte kommer ihåg namnet på nu) Sedan ska vi besöka barnhemmet Los Pesingos som Jazmine kommer i från. Kvällen till ära ska vi titta på fotboll. Colombia- Venezuela tror jag det var.

Pensionatet är fint med vardagsrum och TV-rum och Hernando verkar väldigt trevlig och det är skönt att han pratar Svenska så här i början innan man vant sig vid allt nytt och för att våra spanska kunskaper är allt annat än bra! Men det ska det bli ändring på (Anledningen till att han kan svenska är att har bott i Sverige i 5 år och har sin familj där fortfarande.)

Torsdagen är ännu öppen för förslag men vi funderar på att ta oss till salt katedralen som ligger en bit utanför stan. Fredag hinner vi antagligen inte göra så mycket på eftersom vi flyger till Cartagena redan 14.35.

Det var allt för i dag, bara en uppdatering så att ni vet att vi är på plats och att allt är bra. Nästa gång befinner jag mig troligtvis i Cartagena, i värmen...

Hasta luego amigos.

Ps. mobilen fungerar fint och tidsskillnaden är minus sex timmar.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet