Stöd Ukraina

Elisaws blogg

Söndag 29 Mars 2009 - Göteborg
Resealbum: Colombia 2009

Inför

Hej allihopa!

Då var det dags igen, jag ska nu bege mig till Colombia för en liten semester med min kompis Jazmine.

Vi har planerat in ett par dagar i Bogotá, för att se staden och besöka Jazmines gamla barn hem...
Sedan flyger vi vidare upp till Cartagena, där vi ska plugga lite spanska, dansa salsa och göra annat roligt. Därefter beger vi oss till ön San Andrés, wohoo Carribien here I come! Där stannar vi i några dagar för en semester.
Sedan bär det av till min hemstad Cali, som också är slut destinationen. Där ska vi bara se oss omkring och känna på "the headquarters of salsa."

Boenden: allt är ordnat och vi ska bo i olika familjer, förutom på San Andrés där vi bor på hotell. Eftersom landet är så pass farligt blir vi alla lugnare av att veta att vi har bra ställen att bo på och folk som kan ta hand om oss så att vi inte blir bortrövade.

I Bogotá ska vi bo hos en man som heter Henando. Honom kom vi i kontakt med genom en av pappas arbetskamrater.
I Cartagena stannar vi hos en värdfamilj som skolan ordnat åt oss. Och i Cali ska vi bo hos språkresearrangörens familj, som verkar jätte trevliga!

Det var allt för idag, hoppas ni läser lika troget som förra gången. Sköt om er och på återseende

//Elisa
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet