Stöd Ukraina

Istrids blogg

Måndag 16 Februari 2009 - Hoi An
Resealbum: Vietnam Runt

Hoi An dag 3

Jag maste borja med att beratta om var cykeltur till havet i Hoi An. Vi var nagra stycken som bestamde oss for att gemensamt cykla ner till havet. Det var ca 4 km och tog ca en halvtimme. Kandes lite vaghalsigt med tanke pa trafiken. Men nu ar vi i en mindre stad (350.000 invanare) och de marknadsfor staden som cykel- och promenadstaden. Vi fick anpassa oss efter andra cyklister, mopedister, bilar och manniskor som gar kors och tvars over gatorna. Ratt som det var motte man en moped i fel fardriktning, bilar backade utan att titta i backspegeln och bildorrar som bara for upp. Det var underbart vackert vid havet och sa oforstort och orort. Vi sag bara en strandforsaljare och stranden var vidstrackt. Promenerade i vattenbrynet och kande mig som Robinson det var ingen ande pa stranden. Vi at en nudelratt jag inte minns namnet pa men som ar typisk for Hoi An. Jattegod! O at en rysk sallad och det gick inte bra. Val hemma igen efter aterfarden drabbades han av Montesumas hamnd. Som tur ar har vi i ressallskapet tva sjukskoterskor och en sjukvardare sa han fick den ena kuren efter den andra och tillfrisknade pa ett dygn. Tillbaka till cykelturen sa kan vi verkligen rekommendra att man hyr en cykel och tar sig ut till havet. Bada for havet och strandens skull, men ocksa for upplevelsen att delta i folklivet. Jag har forresten letat upp ett litet familjeforetag intill hotellet som syr upp sidenklader. Big Mama styrde och stallde, matte och knapade sa nu har jag kopt min forsta Vietnamesiska sidendrakt.
Dela med andra:    

Kommentarer
Piraja säger:
Ah vad mysigt det lat! Jag vill ocksa ha en siden drakt... Gor de extralanga ben o armar om man fragar?
Kramis
Postat 2009-02-20 16:08  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Sverige är fantastiskt!
14 år sedan
Siem Reap dag 2
15 år sedan
Siem Reap
15 år sedan
Ho Chi Minh dag 2
15 år sedan
Ho Chi Minh City
15 år sedan