Stöd Ukraina

Sarakarolinas blogg

Måndag 11 Januari 2010 - Auckland

Hemlangtan borta

Hej !

Sitter har och ar pa bra humor! Har haft valdigt kul har i nagra dagar med kompisar fran hostelet. I lordags stotte jag pa tre norskar som bodde i mitt rum for tre veckor sedan (dagen efter Sara akt, sa jag var lite deppig.) De ar verkligen hur goa som helst, sa lordagskvallen tillbringades med dem. Igar var jag och en kompis fran england i mission bay, en strand 20 min harifran. Lag i solen hela eftermiddagen och tog sedan bussen hem. Vi kopte pizza pa vagen hem (extrapris pa supermarket!), satt och at och pratade hela kvallen pa taket.

Idag ar det mandag, slut pa helg. Jag har faktiskt varit ute och sprungit och efter lunchen ska jag ta tag i jobbsokandet igen. Det gar inte sa bra... Trodde jag kunde fa ett jobb pa ett cafe, men nar jag gick dit och pratade med agaren behovde de ingen for tillfallet... Sa idag funderar jag pa att ga runt och dela ut mina CV till nagra hotell som ligger nere vid vattnet.

Snart har jag varit har i tre manader och det ar forst nu som jag kan saga att jag faktiskt inte langtar hem! Jag har inte haft det jattejobbigt med hemlangtan, den har liksom kommit och gatt, men alltid har den funnits dar nagonstans. Aven om jag nu ar ensam har och det inte har gatt jattebra med jobb och allt sant dar sa trivs jag verkligen! Nu forstar jag varfor folk kommer hem senare an planerat, innan har jag alltid langtat efter dagen da jag ska flyga hem. Jag vill inte boka om min biljett och komma hem senare, men nu kan jag njuta av att jag faktiskt har tre hela manader kvar har nere!

Ha det sa bra allihopa!
Kram Karolina
Dela med andra:    

Kommentarer
Mosternr1 säger:
"En kompis från England" är det kärlek? Sofia går inte att pumpa ;(
Postat 2010-01-12 19:19  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Mycket sen sist
14 år sedan
Glada miner
14 år sedan
Lyckad helg
14 år sedan
Lon!
14 år sedan
Kottbullar!
14 år sedan