Stöd Ukraina

Sarakarolinas blogg

Torsdag 7 Januari 2010 - Auckland

Bra dag!

HEJ!

Har kommer lite info fran jobbfronten:
I tisdags gick jag till banken for att skaffa ett NZ bankkonto. Allt gick bra och jag fick ett uttagskort! (Nu saknas bara jobbet, sa det ramlar in lite pengar pa kontot) Sedan skulle jag ga till posten for att skaffa ett taxrilenr, som man maste ha for att kunna jobba har. Detta gick inte lika bra. Mitt korkort ar pa svenska och man maste ha tva ID for att kunna ansoka. Har blev allt lite jobbigt och deppigt!
Har idag ansokt om ett NZ ID-kort. Inte latt ska jag saga! Skulle hitta nagon fran Justice of peace NZ som kunde bevittna min underskrift, letade i guola sidorna och hittade en gubbe som jag trodde jobbade ganska nara hostelet. Men detta var hans hemadress och jag fick inte tag i honom pa telefon. Deppigt igen... Sedan visade det sig att jag bara kunde ga tvars over gatan till polisstationen! Sa nu har jag ansokt om kortet och sa fort det kommer kan jag ansoka om numret! Jippie!
Traffade aven en kompis som hade pratat med sin kompis och som kanske kunde fixa ett jobb till mig! Har fatt adressen, men verkar vara ganska langt ifran mitt hostel... Ska dit pa lordag, sen far vi se vad som hander!

Trodde efter detta att nu kan val inget ga fel, sa jag gick ner till hamnen for att se hur det ligger till med segling. Men det var stangt. Lite trottsamt eftersom det tar 40 min att ga... Men detta har iallafall varit en valdigt bra dag! Har precis vaknat upp ifran en kort med valbehovlig tupplur och ikvall ska jag ut med nagra kompisar.

Ha det bra i vintervadret!
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Mycket sen sist
14 år sedan
Glada miner
14 år sedan
Lyckad helg
14 år sedan
Lon!
14 år sedan
Kottbullar!
14 år sedan