Stöd Ukraina

Lenils blogg

Onsdag 17 Juli 2019 - Skivarp
Resealbum: Cavtat 2019

Hemåt igen

Sista morgonen i vår fina lägenhet med den fantastiska utsikten.Vi packade det mesta redan igår men går ändå upp tidigt för att hinna äta frukost i lugn och innan det bär av till flygplatsen.
Vi har bokat med uthyraren att köra oss klockan åtta och så blir det. Flygplatsen är liten så det går rätt snabbt men i säkerhetskontrollen hände spännande saker.Plockade upp min dator och la den i en låda om man brukar men då sa kontrollanten att jag skulle stoppa ner den i ryggsäcken igen.Trodde jag fattade fel och frågade men hon insisterade och pekade på att den skulle tillbaka.När den åkte ut blev den uppfångad av en annan kontrollant som läxade upp mig för att jag inte tagit ur den och när jag förklarade vad som hänt så ryckte hon på axlarna och sa att det väl blivit något missförstånd och sen frågade hon om jag hade mer elektronik där vilket jag ärligt kunde svara nej på fast hon rotade runt lite i alla fall och hittade inget att anmärka på.

Gott om tid för en sväng i tax free-shopen men där fick man en smärre chock, detta måste vara den dyraste tax freen någonsin! Det enda priset jag verkligen kunde kolla med säkerhet var Bombay Sapphire som kostade 175 danska kronor (236 Sek) för en liter på Kastrup, här kostade den 47 € (478 Sek)! Men allt kändes svindyrt i alla fall.Så det blev 210 Kuna med hem igen, ungefär lika mycket som senast vi var i Kroatien.

Flyget gick i tid och ett par timmar senare landade vi i Köpenhamn, hämtade bilen och åkte hem.

Sammanfattningsvis har det varit en bra resa, lägenheten var riktigt bra med den underbara balkongen.Vädret var varierande men passade oss den här gången.Det blev en del bad och många promenader.Maten är bättre i norra Kroatien eller vi tycker bättre om den men Cavtat är en liten stor stad som är väl värd att besöka.

PS! Lucia då? Hon som alltid brukar dyka upp på våra resor.Jodå, hon dök upp i form av en pizza....med ansjovis..inte vår grej men vi tackar för hälsningen DS!
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Hemåt
40 veckor sedan
Podstrana
40 veckor sedan
Norrut
40 veckor sedan
Baddag
40 veckor sedan
Utflykt
40 veckor sedan