Stöd Ukraina

Lenils blogg

Måndag 10 Juli 2023

Hemåt

Även om vi packade klart det mesta i går kväll gick vi upp rätt tidigt. Frukost serveras från kl 7 vilket är den tiden vi planerar att köra. När vi checkade in så frågade vi om de kunde ordna lite kaffe, juice, mackor och ost och det skulle inte vara några problem. Men det var det ju så klart för ingen hade sagt något till frukostpersonalen om det. Så det blev fram med hundögonen och se lite ledsen ut så ordnade det sig. Vi hade ju en bra parkering men att komma ut på vägen skulle kunna bli svårt, mycket trafik i båda riktningarna. Men vi hade en plan att köra ut på fel håll och sen vända vid affären en bit bort. Dock var det sophämtningsdag och precis när jag var körklar så blockerade den all trafik från ena hållet och av någon anledning blev det en rejäl lucka åt andra hållet så det var bara att köra ut. Nästan helt osannolikt att man kan ha sån tur. Sen var det långa köer eftersom flera vägar går ihop och det finns bara en väg mot Split och flygplatsen. Strax efter 8 var vi i alla fall framme och kunde lämna tillbaka bilen. Det gick smidigt, det var personal på plats vid parkeringen som kollade igenom den och så fick jag skriva under att jag lämnat den eller vad det var och så var det klart. Betydligt mycket snabbare än när den hämtades, trots att man checkat in online. Vid incheckningen var det lite kö men gick ändå rätt snabbt. Hann in en vända i Tax free-shopen men där var ju inte jättebilligt heller så det blev en flaska lokal Orancello som man väl knappast kan hitta här hemma. Köpte också två flaskor vatten för drygt 80 kr!
Flyget hem gick i tid och väskorna kom ut rätt snabbt, vi hittade bilen i garaget och sen dröjde det inte länge förrän allt var som vanligt igen men med härliga minnen från en riktigt bra Kroatien-resa och man får anta att Sveti Nikola förstod att det kan behövas kraftuttryck om man bränner sig, även om det är i kyrkan!
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Hemåt
40 veckor sedan
Podstrana
40 veckor sedan
Norrut
40 veckor sedan
Baddag
40 veckor sedan
Utflykt
40 veckor sedan