Stöd Ukraina

Travelfuns blogg

Fredag 1 Maj 2009 - Stockholm

Glad Valborg!

En glad Valborg önskar jag alla!

Vi har tagit en liten "rundresa utomlands" i sköna huvudstaden.
I går, Valborg, åt vi indisk mat på min favoritrestaurang i hela Sverige, "Samarat" på Katrinebangatan på Söder. Här får man underbart god mat för en vettig penning...Första gången min kille åt där, och han älskade maten, precis som jag!

I dag skall vi äta mat på en restaurang jag aldrig har testat, men de skall visst ha allt från Irakiskt till asiatiskt, Italienskt osv. Ligger inte i city, utan lite utanför, så det skall bli spännande. Det skulle gå att köpa take-away också, om vi får för oss att "maja" i dag :-)

I morgon lördag har vi bokat bord på Thai boat. Blir en Chang på stranden (förhoppningsvis i solen),
och sedan lite smaskig thaimat :-) Är lite förkyld så det passsar perfekt med massa starka kryddor för att få igång luftvägarna... Thaiboat ligger längst ned på Östgötagatan, kajplats 300. Skall bli riktigt roligt, då vi skall träffa min sambos alla släktingar, så vi blir nog några stycken. Hans ena kusin är halv-thai och hans faster har bott i Thailand i flera år, så Thaiboat känns riktigt passande.
Skall försöka fota lite där (och se ut som en riktigt turist).

Har också ett litet tips till alla som vill få en "låtsas-utlandsresa"...
Har blivit helt inne på weekendresor nu inför sommaren,
och om man köper en tidningsprenumeration på tidningskungen.se från ca 39 kr,
så får man en gratis kryssning för 2-4 personer med Birka Paradise i sommar. Det bokade jag direkt. :-)
Kul med pool, låtsas sol mm om det skulle vara dåligt väder.

I övrigt är jag lite sugen på Bratislava, Berlin eller Budapest... någon som har några bra tips?? :-)
Har hittat bra resor med hotell för ca 700-1000 kr per person med allt, på 3-4 stjärniga hotell, men mest önskar jag tips på aker att göra, eller fler hotell i Bratislava (vet ej om de jag sett där är bra...?)

Hoppas alla får en underbar Valborg och långhelg!
Dela med andra:    

Kommentarer
Marika säger:
Vad härligt att kunna välja bland så många olika typer av restauranger.
Hoppas på bilder från Thaiboat =)

Vilket bra tips om tidningskungen och Birka! Kan ju bli en kul överraskningsresa för familjen i sommar.

Ang Budapest kan du läsa min bloggar om vår resa dit med lite tips på sevärdheter och turisfällor. http://www.reseguiden.se/minsida/marika/blogg/4620
Postat 2009-05-03 23:31  Anmäl
Grekland säger:
Samarat har jag missat. Däremot åt jag och min sambo på Shanti häromhelgen som också ligger på Katarinabangata på söder. Bästa indiska restaurang jag ätit på!
Postat 2009-05-02 21:35  Anmäl
Mathilda86 säger:
resfeber brukar ha billiga weekendresor, kolla där! :)
Postat 2009-05-02 16:28  Anmäl
Kerstin säger:
Kul ide med en resa utomlands i storstaden ! Ha en kul valborg :-)
Postat 2009-05-01 19:19  Anmäl
Crista säger:
Glad Valborg till dig med!!
Kul idé med din matresa....ska jag ha i minnet.
Är själv sugen på lite östeuropeiska storstäder bl a i sommar med bil....men längre har jag inte kommit än.
Postat 2009-05-01 18:39  Anmäl
Julia säger:
designhotellet
Postat 2009-05-01 17:56  Anmäl
Julia säger:
kan rekommendera designhilet Atrium i Budapest.
mkt fint o prisvärt!
trevlig valborg!
Postat 2009-05-01 17:55  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet