Stöd Ukraina

Kin82s blogg

Måndag 10 November 2003 - Koh Samui

Full moon party och Koh Samui

Idag pa formiddagen tog jag och Petra baten till Koh Samui efter en vecka pa Koh Pha-Ngan. Har tankt pa denna on som en paradiso, men vad mots man av? McDonalds, Starbucks, bowlinghallar, feta tyskar och annat chartergojs. Visst ar det fint och vi bor i en mysig bungalowby med utsikt over stranden och vattnet, men vi stannar nog bara ett par dagar. Traffade en svensk tjej pa baten hit som var ute med sin New Zeelandska pojkvan och deras barn. Varldens gulligaste lille kille pa atta manader, var mysigt att fa gulla lite med honom - alskar barn! :) Hon tipsade om en del i New Zeeland iaf, vi funderar nu pa att lifta genom landet eftersom hon sa att det ar ofarligt och alla ar sa otroligt vanliga. Vissa erbjuder till och med husrum under kommande natt tills man hittat nagot annat, det later inte helt fel!

Full Moon Party i lordags var helgrymt! Forfest med Anna o Henke pa var stora balkong dar vi borjade med varsin bucket (kanns sjukt att dricka ur en stor spann, men kul ar det och annu roligare blir det, haha)! :) Vi kopte kroppsfarger i neon och malade oss i gult och blatt - det ska ju synas att man ar svensk!
Vid tolv gick vi ner till sunset beach dar dom satte ut sma ljus i korgar gjorda av bananplantans blad. Vet inte om det ar nagot religiost men dom gor det varje full moon iaf. Otroligt syn iaf, hur mysigt som helst att se alla dom ljusen i morkret. Stod dar ett tag sen gick vi ner till sunrise beachen dar festen var... det var packat med folk at alla hall och kanter. Hela stranden (for er i Helsingborg, lika stor som fria bad) var full av dansandes, sittandes, supandes, badandes, glada manniskor! Underbart att se :) Traffade tva helgalna tjejer fran Irland som jag dansade med en massa, sen hittade jag dom andra igen och sen traffade vi en svensk och en australienare som jag spenderade mesta delen av kvallen med. Schyssta! Fast dom var lite ackliga for dom badade i vattnet som alla andra anvande som toalett, haha! Det var mysigt iaf, for vid fem-sex tiden gick solen upp. Sen vid atta gick vi och at frukost innan det blev en dusch (efter att ha vantat en halvtimme pa att vattnet skulle fungera igen) och sen sangen. Jag sov till fyra sen pa kvallen blev det en pizza och en film! Bra att man kan fortsatta med sina bakfyllevanor aven har :)

Sitter nu och lyssnar pa norsk radio, killen som ager internetstallet ar normann. Ganska roligt. Han ager ocksa en valdigt sot kattunge pa atta manader som gillar att attackera mina fotter, jag tycker att det var mindre roligt.

Nej, ska tillbaka till var bungalow och tvatta nu. Bade klader och haret, det sistnamda har jag inte tvattat pa over en vecka sen jag gjorde mina dreads. Urrk :)
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Resfeber
16 år sedan
Hemma igen
16 år sedan
Back to Europe
16 år sedan
San Francisco med fest och shopping
16 år sedan
Los Angeles
16 år sedan