Stöd Ukraina

Apologizes blogg

Tisdag 14 Februari 2012 - Hanoi
Resealbum: Vietnam

Framme

Klockan ar strax efter tolv mitt pa dagen har, vilket betyder att klockan ar runt sex pa morgonen hemma, och vi har precis kommit till ratta pa ett hotell. Det har varit en liten resa sig. For det forsta ar vi ganska trotta med tanke pa att vi har rest hela eftermiddagen och natten till idag, i stort sett utan somn. Jag sov i 45 min pa planet och Martin slummrade inte en anda minut.

Menmen, resan gick bra iallafall utan forseningar och sant dar. Nar vi kom till Hanoi, borjade vi med att bli grundlurade av en taxi och betalade honom 1 mille (dong) och fick skjuts till varat hotell, dar vi valkomnades varmt med nagon slags dryck. Vi var har tidigt och varat hotelrum var inte riktigt klart, sa medans vi vantade pa det (som skulle ta en halvtimme) tog vi oss ut pa gatan och bara stog dar, man vagar knappt ga nagonstans, da det ar GALEN trafik. Val tillbaka pa hotellet vantade vi lite till och traffade pa ett nytt problem, elen hade gatt och vi skulle inte kunna komma upp pa varat rum pa hogsta vaningen. Personalen var valdigt gastvanliga och ordnade med skjuts till deras systerhotell, dar vi nu ar. Aven det pa hogsta vaningen och ett finare hotell dessutom, sa det ar ju inget att klaga pa.

Nu blir det nog till att duscha och sova en svang for att ta oss ut i kaoset igen. Martin ar ratt galen for tillfallet, citerat "jag maste ata!, jag maste sova! jag maste duscha!".

well, vi lever iallafall och ar antligen framme (och snart redo) for.. ja, det vet vi inte riktigt.

/J
Dela med andra:    

Kommentarer
Ovblo säger:
spännande. blåst på taxi från flyget är nog mer regel en undantag . lycka till!
Postat 2012-02-14 08:53  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

7 mars
12 år sedan
Crazy busdriver
12 år sedan
5 mars
12 år sedan
Nu jäklar ska det dykas!
12 år sedan
Nha Trang
12 år sedan