Stöd Ukraina

Fatbats blogg

Tisdag 24 Oktober 2006

första resan med Ester - Wien!

Vi hittade billiga biljetter! Vi har bokat en weekend-resa till Wien för att besöka min vän Andrea som disputerar och ska fira första helgen i december. Vi lyckades hitta direktflyg från Arlanda till Wien med austrian air för 1800kr/person, helt perfekt! Priset är ju hyfsat överkomligt och direktflyg från Arlanda känns som en bra första resa med lilla Ester... även om jag känner mig rätt resvan så blir det lite pirrigt att ha en 2 månaders bebis med. Barnvagn, bilstol, lock för öron vid start och landning... mycket att tänka på. Det blir en rätt kort resa oxå, åker ner onsdag kväll och hem igen på söndag morgon, och det kan väl vara bra att börja med. Hinner med 1 dag själva i Wien, 1 dag för den officiella ceremonin + lunch/middag, och en dag med Andrea i Gols, eventuellt med en lite mindre officiell fest på kvällen. Ska bli riktigt kul! Roligt att Andrea får träffa Ester medan hon är liten oxå :)

Allt det här är förstås under förutsättning att vi får våra biljetter från Resfeber, vi bokade (jätteglada) biljetterna i lördags, fick till svar att de skulle återkomma OM biljetterna fanns till det priset (! är det inte därför man bokar på internet tänkte jag? för att man då får bekräftat att biljetterna finns och bokar och betalar direkt?), och idag fick vi veta att pappersbiljetter skickats till oss, men det har inte dragits några pengar från vårt konto än... skumt. Vi håller tummarna och ser fram mot att dra barnvagnen i Wien :)

Alla tips ni har har gällande resor med spädbarn mottages för övrigt tacksamt!
Dela med andra:    

Kommentarer
Elgur säger:
Låter som ni kommer att få en skön weekend. Jag har hört att man kan använda öronproppar till barn, då minskar besvären vid start/landning.
Apoteket har utmärkta proppar i formbar silikon (som jag använder varje natt f ö :-)) dom blir nog lagon stora om man klipper dom mitt itu.
Kanske värt att prova!

/elgur
Postat 2006-10-25 10:43  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Bröllopsresa till Paris
16 år sedan
På måndag - Paris!
16 år sedan
Resten av romresan
16 år sedan
Rom del 1
16 år sedan
Imorgon: ROMA!
17 år sedan